STELLNER, František a Marek VOKOUN. Hat die junge Generation Stalin vergessen? In Deutsch-tschechische und bayerisch-böhmische Erinnerungsorte (2014). 2014. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Hat die junge Generation Stalin vergessen? |
Název česky | Zapomněla mladá generace na Stalina? |
Název anglicky | Have the young generation forgotten Stalin? |
Autoři | STELLNER, František a Marek VOKOUN. |
Vydání | Deutsch-tschechische und bayerisch-böhmische Erinnerungsorte (2014), 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 60101 History |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích |
Klíčová slova česky | dějiny; studenti; SSSR; Stalin |
Klíčová slova anglicky | history; students; USSR; Stalin |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: Ing. Marek Vokoun, Ph.D., učo 17706. Změněno: 4. 12. 2014 12:53. |
Anotace |
---|
Wir haben uns also auf die Wahrnehmung der Rolle Stalins in der Geschichte durch die gegenwärtige tschechische junge Generation konzentriert. Wir haben folgende Hypothesen aufgestellt: Es gibt Generationsunterschiede in Kenntnis von Stalin bezüglich der Platzierung des Denkmals (Q1), einer aktiven Vergangenheitsbewältigung (Q2) sowie der Interpretationsart der Geschichte (Q3). Es gibt Unterschiede in Kenntnis von Stalin einerseits in Abhängigkeit vom Studienfach, andererseits zwischen Absolventen von Gymnasien und Hochschulen. Es gibt einerseits Generationsunterschiede, andererseits Genderunterschiede in der aktiven Vergangenheitsbewältigung. |
Anotace česky |
---|
Soustředili jsme se na vnímání Stalinovy role v dějinách současnou českou generací. Stanovili jsme hypotézy: Existují generační rozdíly ve znalostech o Stalinovi, ať už jde o znalost umístění památníku (Q1), aktivního se vyrovnání s minulostí (Q2) a způsobu výkladu dějin (Q3). Existují rozdíly jednak mezi obory a jednak mezi absolventy gymnázií a vysokých škol ve schopnosti vzpomenout si na okolnosti související s osobou Stalina. Existují jednak generační a jednak pohlavní rozdíly v aktivním přístupu k vyrovnání se s dějinami. |
Anotace anglicky |
---|
We focused on the present Czech generation and its perception of Stalin's role in the history. We established several hypotheses: There are generational differences in knowledge about Stalin, whether in terms of knowledge of the location of the former Stalin memorial (Q1), the active reconciliation with the past (Q2), and the interpretation of history (Q3). Our results suggests, that there are generational and also gender differences in active approach to dealing with history. There are also differences between disciplines, and between graduates of colleges and universities in the ability to remember the circumstances surrounding Stalin. |
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 04:39