J 2013

Nový přístup k strategii marketingové komunikace s využitím metodiky stakeholder circle

SLABÁ, Marie and Marie HESKOVÁ

Basic information

Original name

Nový přístup k strategii marketingové komunikace s využitím metodiky stakeholder circle

Name (in English)

New Approach to Marketing Communication Strategy with Utilization of Stakeholder Circle Methodology

Authors

SLABÁ, Marie and Marie HESKOVÁ

Edition

AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2013, 1214-4967

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

marketingová komunikace; Metodika Stakeholder Circle; strategie marketingové komunikace

Keywords in English

marketing communication; Stakeholder Circle Methodology;marketing communication strategy

Tags

Změněno: 6/11/2014 11:34, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

: S ohledem na rostoucí počet stakeholderů, zájmových skupin a cílových trhů, na něž se všechny organizace ve svých marketingových komunikačních strategiích zaměřují, je nutné hledat i nové cesty k pojetí koncepcí a přístupů efektivní marketingové komunikace a strategie marketingové komunikace. Cílem tohoto článku je navrhnout nový přístup k strategii marketingové komunikace, který bude propojovat tradiční pojetí strategie marketingové komunikace a moderní Metodiku Stakeholder Circle, která je zaměřena na analýzu, prioritizaci a mapování stakeholderů. Cílem tohoto nového pojetí je zapojení účinnějšího targetingu do oblasti strategie marketingové komunikace, který je zahrnut v Metodice Stakeholder Circle.

In English

Regarding the growing number of stakeholders, special interest groups and target markets that are targeted by all organisations in their marketing communication strategies, it is necessary to look for new ways to the conceptions and approaches to effective marketing communication and marketing communication strategies. The aim of this article is to suggest the new approach to the marketing communication strategy that connects the traditional approach with the marketing communication strategy and modern Stakeholder Circle Methodology that focuses on analysing, prioritisation and mapping the stakeholders. The object of this new approach is an involvement of more effective targeting to the marketing communication strategy that is involved in Stakeholder Circle Methodology