J
2014
Simulace účinků dynamické stabilizace kolejového úložiště
HŘEBÍČEK, Zdeněk, Iva NOVÁKOVÁ and Jiří JEŽEK
Basic information
Original name
Simulace účinků dynamické stabilizace kolejového úložiště
Name (in English)
Simulation of the dynamic track stabilisation effect
Authors
HŘEBÍČEK, Zdeněk, Iva NOVÁKOVÁ and Jiří JEŽEK
Edition
Nová železniční technika, Brno, KPM Consult, a.s. 2014, 1210-3942
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
20101 Civil engineering
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Technologická agentura České Republiky; kontinuální diagnostika pražcového podloží; laboratorní geodetické zkušební pole; simulace dynamické stabilizace
Keywords in English
Technology agency České republiky, continuous diagnostics sleeper bed; goetechnical laboratory testing field; simulation of dynamic stabilization
V originále
Základním cílem projektu Technologické agentury České republiky č. TA 01030516 „Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí (KOMON)“ je zefektivnění metodiky zjišťování kvality a únosnosti konstrukčních vrstev pražcového podloží. Projekt je zaměřen na analýzu možnosti využití rázové zatěžovací zkoušky lehkou dynamickou deskou (LDD) v podmínkách železničních tratí ČR, dále na určení technických kritérií pro nepřímou kontinuální nedestruktivní diagnostiku změn únosnosti pražcového podloží, výzkum možností kontinuálního způsobu diagnostiky únosnosti pražcového podloží a vyhodnocení vlivu hodnoty únosnosti pražcového podloží na změny geometrického uspořádání koleje (GUK).
In English
The main goal of the Czech Republic Technological Agency project No. TA 01030516 “Continual monitoring of the trackbed bearing capacity of the railway lines (KOMON)” is the efficiency improvement of the methodology concerning estimation of the blanket quality and bearing capacity. The project focuses at the analysis of possible use of impact load test using light dynamic plate in the Czech railway tracks conditions, further at assessment of technical criteria for an indirect continual non-destructive diagnostics of the changes in the trackbed and evaluation of influence of the trackbed bearing capacity ratio upon the changes of the track geometry
Displayed: 24/12/2024 02:31