J 2014

Simulace účinků dynamické stabilizace kolejového úložiště

HŘEBÍČEK, Zdeněk, Iva NOVÁKOVÁ and Jiří JEŽEK

Basic information

Original name

Simulace účinků dynamické stabilizace kolejového úložiště

Name (in English)

Simulation of the dynamic track stabilisation effect

Authors

HŘEBÍČEK, Zdeněk, Iva NOVÁKOVÁ and Jiří JEŽEK

Edition

Nová železniční technika, Brno, KPM Consult, a.s. 2014, 1210-3942

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

20101 Civil engineering

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

Technologická agentura České Republiky; kontinuální diagnostika pražcového podloží; laboratorní geodetické zkušební pole; simulace dynamické stabilizace

Keywords in English

Technology agency České republiky, continuous diagnostics sleeper bed; goetechnical laboratory testing field; simulation of dynamic stabilization

Tags

Změněno: 24/10/2014 10:14, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Základním cílem projektu Technologické agentury České republiky č. TA 01030516 „Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí (KOMON)“ je zefektivnění metodiky zjišťování kvality a únosnosti konstrukčních vrstev pražcového podloží. Projekt je zaměřen na analýzu možnosti využití rázové zatěžovací zkoušky lehkou dynamickou deskou (LDD) v podmínkách železničních tratí ČR, dále na určení technických kritérií pro nepřímou kontinuální nedestruktivní diagnostiku změn únosnosti pražcového podloží, výzkum možností kontinuálního způsobu diagnostiky únosnosti pražcového podloží a vyhodnocení vlivu hodnoty únosnosti pražcového podloží na změny geometrického uspořádání koleje (GUK).

In English

The main goal of the Czech Republic Technological Agency project No. TA 01030516 “Continual monitoring of the trackbed bearing capacity of the railway lines (KOMON)” is the efficiency improvement of the methodology concerning estimation of the blanket quality and bearing capacity. The project focuses at the analysis of possible use of impact load test using light dynamic plate in the Czech railway tracks conditions, further at assessment of technical criteria for an indirect continual non-destructive diagnostics of the changes in the trackbed and evaluation of influence of the trackbed bearing capacity ratio upon the changes of the track geometry