J 2014

Internet, social sciences and humanities

STELLNER, František a Marek VOKOUN

Základní údaje

Originální název

Internet, social sciences and humanities

Název česky

Internet a společenské a humanitní vědy

Autoři

STELLNER, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Marek VOKOUN (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Human Affairs: Postdisciplinary Humanities & Social Sciences Quarterly, Wien, Springer Verlag, 2014, 1210-3055

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/75081431:_____/14:00000408

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

DOI

http://dx.doi.org/10.2478/s13374-014-0244-7

Klíčová slova česky

internet;společenské vědy; státní podpora vědy; impakt faktor;ekonomie;historie; generační mezera

Klíčová slova anglicky

internet;social sciences;academic policy;impact factor;economics;history; generation gap

Štítky

KCRM6, RIV14

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2015 08:26, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG CZ

V originále

The paper deals with the state of the social sciences after the boom of internet services in the Czech Republic in the 1990s. The results of our survey, based on 512 responses from the economics and history departments of major Czech public universities, show that internet services are considered a quality factor for academic output; however, the issues of plagiarism, a lack of resource criticism, inadequacy of impact factor-based evaluations, poor academic training for the new generation of social scientists, the failure of state academic policy, and the generation gap make further development in the Czech social sciences rather problematic. As a result we recommend creating a better communication link between policy makers and scholars, reforming the current state policy which encourages lower quality academic output, and improving academic training, which requires a more individual approach, and also placing higher demands on social scientists

Česky

Příspěvek se zabývá stavem společenských věd po rapidním rozvoji internetových služeb v České republice v devadesátých letech dvacátého století. Výsledky jsou postaveny na analýze reprezentativního vzorku 512 odpovědí akademických pracovníků z oboru ekonomie a historie, kteří působí na významné české veřejné vysoké škole. Ukazují, že internetové služby jsou považovány za faktor zvyšující kvalitu akademické práce. Nicméně plagiátorství, nedostatečná kritika zdrojů, nepřiměřenost hodnocení založená na impakt faktorech, nedostatečné školení v oblasti akademické práce u nové generace společenskovědních vědců, selhání státní politiky a generační propast jsou problémové faktory, které mají za následek, že další rozvoj českých společenských věd je poněkud problematický. V důsledku toho doporučujeme vytvořit lepší komunikační spojení mezi tvůrci politik a vědci, reformovat stávající státní politiku, která stále podporuje méně kvalitní akademické výstupy a dále zlepšovat vzdělávání v oblasti akademické práce, které vyžaduje individuální přístup a klade vyšší nároky na společenskovědní vědce.
Zobrazeno: 19. 11. 2024 00:40