ŠIMKOVÁ, Ivana, Ondrej STOPKA, Jiří KOLÁŘ and Ladislav BARTUŠKA. Ukazovatele výkonnosti v doprave a logistike (Key Performance Indicators in transport and logistics). In Horizonty železničnej dopravy 2014 : sborník příspěvků. 1. vyd. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline, 2014, p. 277-286. ISBN 978-80-554-0918-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ukazovatele výkonnosti v doprave a logistike
Name in Czech Ukazatele výkonnosti v dopravě a logistice
Name (in English) Key Performance Indicators in transport and logistics
Authors ŠIMKOVÁ, Ivana, Ondrej STOPKA, Jiří KOLÁŘ and Ladislav BARTUŠKA.
Edition 1. vyd. Žilina, Horizonty železničnej dopravy 2014 : sborník příspěvků, p. 277-286, 10 pp. 2014.
Publisher Žilinská univerzita v Žiline
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-554-0918-4
Keywords (in Czech) Ukazatele výkonnosti; logistický výkonnostní ukazatel; doprava; logistika; měření; benchmarking
Keywords in English Key Performance Indicators; Logistics Performance Index; transport; logistics; measurements; benchmarking
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 2/10/2014 10:23.
Abstract
Ukazovatele výkonnosti, tiež označované ako KPI alebo Key Success Indicators (KSI), pomáhajú organizácii definovať a merať pokrok smerom k cieľom organizácie. V prípade, že organizácia analyzovala svoje poslanie, identifikovala všetky zúčastnené strany a definovala svoje ciele, potrebuje spôsob, ako merať pokrok smerom k týmto cieľom. KPI sú týmito meraniami. KPI sú kvantifikovateľné meranie, vopred schválené, ktoré odrážajú kritické faktory úspechu organizácie. KPI sa budú líšiť v závislosti na organizáciu.
Abstract (in Czech)
Ukazatele výkonnosti, také označované jako KPI nebo Key Success Indicators (KSI), pomáhají organizaci definovat a měřit pokrok směrem k cílům organizace. V případě, že organizace analyzovala své poslání, identifikovala všechny zúčastněné strany a definovala své cíle, potřebuje způsob, jak měřit pokrok směrem k těmto cílům. KPI jsou těmito měřeními. KPI jsou kvantifikovatelné měření, předem schválené, které odrážejí kritické faktory úspěchu organizace. KPI se budou lišit v závislosti na organizaci.
Abstract (in English)
Key Performance Indicators, also known as KPI or Key Success Indicators (KSI), help an organization define and measure progress toward organizational goals. Once an organization has analyzed its mission, identified all its stakeholders, and defined its goals, it needs a way to measure progress toward those goals. Key Performance Indicators are those measurements. Key Performance Indicators are quantifiable measurements, agreed to beforehand, that reflect the critical success factors of an organization. They will differ depending on the organization.
PrintDisplayed: 5/5/2024 17:30