Detailed Information on Publication Record
2014
Systém manažérstva kvality v železničnej a cestnej nákladnej doprave
ŠIMKOVÁ, Ivana, Ondrej STOPKA and Rudolf KAMPFBasic information
Original name
Systém manažérstva kvality v železničnej a cestnej nákladnej doprave
Name in Czech
Systém managementu jakosti v železniční a silniční nákladní dopravě
Name (in English)
Quality Management System in railway and road freight transport
Authors
ŠIMKOVÁ, Ivana, Ondrej STOPKA and Rudolf KAMPF
Edition
1. vyd. Žilina, Horizonty železničnej dopravy 2014 : sborník příspěvků, p. 286-291, 6 pp. 2014
Publisher
Žilinská univerzita v Žiline
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
20104 Transport engineering
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-554-0918-4
Keywords (in Czech)
Systém managementu jakosti; železniční doprava; silniční doprava; ISO 9001; ISO 14001; STN EN 13816; STN EN 15140
Keywords in English
Quality Management Systém; railway transport; road transport; ISO 9001; ISO 14001; STN EN 13816; STN EN 15140
Změněno: 2/10/2014 10:23, Mgr. Václav Karas
V originále
Kvalita služieb v doprave je dôležitým faktorom dopytu. V konkurenčnom prostredí je dôležitým nástrojom pre udržanie zákazníkov a tiež má vplyv na výkon a ekonomické výsledky organizácie. Ak máte konkurenčnú výhodu, znamená to uspokojenie požiadaviek zákazníkov, ale aj prekonanie ich očakávania. Budúcnosť každej organizácie závisí na správanie zákazníkov. Zvyšovanie úrovne spokojnosti musí byť jedným z hlavných cieľov každej organizácie.
In Czech
Kvalita služeb v dopravě je významným faktorem poptávky. V konkurenčním prostředí je důležitým nástrojem pro udržení zákazníků a také má vliv na výkon a ekonomické výsledky organizace. Pokud máte konkurenční výhodu, znamená to uspokojení požadavků zákazníků, ale i překonání jejich očekávání. Budoucnost každé organizace závisí na chování zákazníků. Zvyšování úrovně spokojenosti musí být jedním z hlavních cílů každé organizace.
In English
The service quality in transport is a significant determinant of demand. In the competitive environment, it is an important tool for customer retention and also it has effects on the performance and economic results of the organization. When you have a competitive advantage, it means to satisfy customer requirements but also to overcome their expectations. The future of each organization depends on the customer behavior. Increasing the level of satisfaction must be one of the main objectives of each organization.