ŠIMKOVÁ, Ivana, Ondrej STOPKA and Rudolf KAMPF. Systém manažérstva kvality v železničnej a cestnej nákladnej doprave (Quality Management System in railway and road freight transport). In Horizonty železničnej dopravy 2014 : sborník příspěvků. 1. vyd. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline, 2014, p. 286-291. ISBN 978-80-554-0918-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Systém manažérstva kvality v železničnej a cestnej nákladnej doprave
Name in Czech Systém managementu jakosti v železniční a silniční nákladní dopravě
Name (in English) Quality Management System in railway and road freight transport
Authors ŠIMKOVÁ, Ivana, Ondrej STOPKA and Rudolf KAMPF.
Edition 1. vyd. Žilina, Horizonty železničnej dopravy 2014 : sborník příspěvků, p. 286-291, 6 pp. 2014.
Publisher Žilinská univerzita v Žiline
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 20104 Transport engineering
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-554-0918-4
Keywords (in Czech) Systém managementu jakosti; železniční doprava; silniční doprava; ISO 9001; ISO 14001; STN EN 13816; STN EN 15140
Keywords in English Quality Management Systém; railway transport; road transport; ISO 9001; ISO 14001; STN EN 13816; STN EN 15140
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 2/10/2014 10:23.
Abstract
Kvalita služieb v doprave je dôležitým faktorom dopytu. V konkurenčnom prostredí je dôležitým nástrojom pre udržanie zákazníkov a tiež má vplyv na výkon a ekonomické výsledky organizácie. Ak máte konkurenčnú výhodu, znamená to uspokojenie požiadaviek zákazníkov, ale aj prekonanie ich očakávania. Budúcnosť každej organizácie závisí na správanie zákazníkov. Zvyšovanie úrovne spokojnosti musí byť jedným z hlavných cieľov každej organizácie.
Abstract (in Czech)
Kvalita služeb v dopravě je významným faktorem poptávky. V konkurenčním prostředí je důležitým nástrojem pro udržení zákazníků a také má vliv na výkon a ekonomické výsledky organizace. Pokud máte konkurenční výhodu, znamená to uspokojení požadavků zákazníků, ale i překonání jejich očekávání. Budoucnost každé organizace závisí na chování zákazníků. Zvyšování úrovně spokojenosti musí být jedním z hlavních cílů každé organizace.
Abstract (in English)
The service quality in transport is a significant determinant of demand. In the competitive environment, it is an important tool for customer retention and also it has effects on the performance and economic results of the organization. When you have a competitive advantage, it means to satisfy customer requirements but also to overcome their expectations. The future of each organization depends on the customer behavior. Increasing the level of satisfaction must be one of the main objectives of each organization.
PrintDisplayed: 27/4/2024 23:42