Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{24721, author = {Hrušková, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ : sborník příspěvků}, edition = {1. vyd.}, keywords = {NEO personality inventory; negative emotions; amiability; interpersonal behavior}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6889-6}, pages = {35-45}, publisher = {Masarykova univerzita Brno}, title = {Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jako nejmocnější nástroje ovlivňování žáků ve výukovém procesu na základní škole}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 24721 AU - Hrušková, Lenka PY - 2014 TI - Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jako nejmocnější nástroje ovlivňování žáků ve výukovém procesu na základní škole PB - Masarykova univerzita Brno CY - Brno SN - 9788021068896 KW - NEO personality inventory KW - negative emotions KW - amiability KW - interpersonal behavior N2 - Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jsou nejmocnější nástroje ovlivňování žáků a to především ve výukovém procesu na základní škole. V současném století vědomostí, kdy se klade stále větší důraz na sebevýchovu, autoregulaci a autonomii a žáka při učení, by měl být učitel spíše facilitátorem než zásobárnou vědomostí.Pokud jde o poznávání osobnosti učitele, má dnes psychologie vedle pozorování, rozhovoru a anamnézy velké množství dalších diagnostických metod. Zajímavá je např. metoda Q sort Carla Ransoma Rogerse, která zjišťuje podmínky důvěry žáka k učiteli. Diagnostika osobnosti se opírá např. o metody jednorozměrné (unidimenzionální), KSAT (Škála klasické sociálně situační anxiety a trémy O. Kondáše), Inventář agrese (B-D-I), STAI (škálu úzkosti) či N -5, neurotický dotazník, který jsme při našem výzkumu uplatnili my. ER -
HRUŠKOVÁ, Lenka. Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jako nejmocnější nástroje ovlivňování žáků ve výukovém procesu na základní škole. In \textit{Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ : sborník příspěvků}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2014, s.~35-45. ISBN~978-80-210-6889-6.
|