Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{24721, author = {Hrušková, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ : sborník příspěvků}, edition = {1. vyd.}, keywords = {NEO personality inventory; negative emotions; amiability; interpersonal behavior}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6889-6}, pages = {35-45}, publisher = {Masarykova univerzita Brno}, title = {Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jako nejmocnější nástroje ovlivňování žáků ve výukovém procesu na základní škole}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 24721 AU - Hrušková, Lenka PY - 2014 TI - Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jako nejmocnější nástroje ovlivňování žáků ve výukovém procesu na základní škole PB - Masarykova univerzita Brno CY - Brno SN - 9788021068896 KW - NEO personality inventory KW - negative emotions KW - amiability KW - interpersonal behavior N2 - Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jsou nejmocnější nástroje ovlivňování žáků a to především ve výukovém procesu na základní škole. V současném století vědomostí, kdy se klade stále větší důraz na sebevýchovu, autoregulaci a autonomii a žáka při učení, by měl být učitel spíše facilitátorem než zásobárnou vědomostí.Pokud jde o poznávání osobnosti učitele, má dnes psychologie vedle pozorování, rozhovoru a anamnézy velké množství dalších diagnostických metod. Zajímavá je např. metoda Q sort Carla Ransoma Rogerse, která zjišťuje podmínky důvěry žáka k učiteli. Diagnostika osobnosti se opírá např. o metody jednorozměrné (unidimenzionální), KSAT (Škála klasické sociálně situační anxiety a trémy O. Kondáše), Inventář agrese (B-D-I), STAI (škálu úzkosti) či N -5, neurotický dotazník, který jsme při našem výzkumu uplatnili my. ER -
HRUŠKOVÁ, Lenka. Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jako nejmocnější nástroje ovlivňování žáků ve výukovém procesu na základní škole (Personality of the Teacher and his teaching style as the the most powerful tools to influence pupils in the leaning process at primary School). In \textit{Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ : sborník příspěvků}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2014, p.~35-45. ISBN~978-80-210-6889-6.
|