J
2014
Survey analysis of factors making up the customer Value
KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN
Basic information
Original name
Survey analysis of factors making up the customer Value
Name in Czech
Analýza průzkumů faktorů tvořících hodnotu pro zákazníka
Edition
Management: Science and Education, Žilina, University of Zilina, 2014, 1338-9777
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Hodnota; marketing; obchod; cena produktu; kvalita služby
Keywords in English
(quality) value; marketing; business; price of a product; quality of a service
V originále
In this paper we present partial results obtained from the survey that was aimed on identification of the factors constituting the value that is perceived by customers. We clarify the concepts of marketing, relationship marketing, value, that has crucial content importance in the context of relationship marketing. In the end of the article we point out, where are the strengths and weaknesses of the selected commercial enterprise in the provision of value and we define recommendations.
In Czech
V příspěvku předkládáme dílčí výsledky získané průzkumem na identifikaci faktorů tvořících hodnotu, která je vnímána zákazníkem. Objasňujeme pojmy marketing, vztahový marketing, hodnota, která má v obsahovém kontextu vztahového marketingu klíčový význam. V závěru příspěvku nastínil, kde se nacházejí silné a slabé stránky vybraného obchodního podniku v rámci poskytování hodnoty a formulujeme doporučení.
Displayed: 22/12/2024 20:15