J 2014

Survey analysis of factors making up the customer Value

KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN

Basic information

Original name

Survey analysis of factors making up the customer Value

Name in Czech

Analýza průzkumů faktorů tvořících hodnotu pro zákazníka

Authors

KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN

Edition

Management: Science and Education, Žilina, University of Zilina, 2014, 1338-9777

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

Hodnota; marketing; obchod; cena produktu; kvalita služby

Keywords in English

(quality) value; marketing; business; price of a product; quality of a service

Tags

KEM2
Změněno: 4/11/2014 11:56, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ

V originále

In this paper we present partial results obtained from the survey that was aimed on identification of the factors constituting the value that is perceived by customers. We clarify the concepts of marketing, relationship marketing, value, that has crucial content importance in the context of relationship marketing. In the end of the article we point out, where are the strengths and weaknesses of the selected commercial enterprise in the provision of value and we define recommendations.

In Czech

V příspěvku předkládáme dílčí výsledky získané průzkumem na identifikaci faktorů tvořících hodnotu, která je vnímána zákazníkem. Objasňujeme pojmy marketing, vztahový marketing, hodnota, která má v obsahovém kontextu vztahového marketingu klíčový význam. V závěru příspěvku nastínil, kde se nacházejí silné a slabé stránky vybraného obchodního podniku v rámci poskytování hodnoty a formulujeme doporučení.
Displayed: 5/11/2024 05:15