D 2014

Věrnostní program jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti hotelu

KUČERA, Lukáš

Basic information

Original name

Věrnostní program jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti hotelu

Name (in English)

Loyalty program as a tool of competetivness increase in a hotel

Authors

KUČERA, Lukáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu : ”CESTOVNÍ RUCH A JEHO DOPADY NA SPOLEČNOST„ / Topical Issues of Tourism : ”TOURISM AND ITS IMPACTS ON SOCIETY„ p. 119-125, 7 pp. 2014

Publisher

COLL POLYTECHNICS JIHLAVA

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/75081431:_____/14:00000399

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87035-87-0

UT WoS

000346597400014

Keywords (in Czech)

Konkurenceschopnost; nezávislý hotel; trh ubytovacích služeb; věrnostní program

Keywords in English

Competitiveness; hospitality market; independent regional hotel; loyalty program
Změněno: 13/4/2015 15:50, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Tento příspěvek se zabývá věrnostními programy nezávislých, regionálně působících, hotelů. Věrnostní program slouží jako nástroj vytvoření a udržování dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat atraktivitu jednotlivých benefitů, které by mohly být součástí věrnostních programů právě nezávislých regionálních hotelů. Propracované a správně sestavené portfolio benefitů v rámci věrnostního programu může pomoci nezávislému hotelu zvýšit jeho konkurenceschopnost vůči velkým, mezinárodně působícím, hotelovým řetězcům.

In English

This paper deals with the loyalty programmes of independent regional hotels. Loyalty program is a tool of creating and maintaining long-termed beneficial relationships with the customers. The aim of this paper is to analyse the attractiveness of the elements that could be a part of the loyalty programmes in independent regional hotels. Sophisticated and highly developed portfolio of elements (benefits) in a loyalty program can help the independent regional hotel to increase its competitiveness against large, internationally active, hotel chains.