Detailed Information on Publication Record
2014
Věrnostní program jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti hotelu
KUČERA, LukášBasic information
Original name
Věrnostní program jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti hotelu
Name (in English)
Loyalty program as a tool of competetivness increase in a hotel
Authors
KUČERA, Lukáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu : ”CESTOVNÍ RUCH A JEHO DOPADY NA SPOLEČNOST„ / Topical Issues of Tourism : ”TOURISM AND ITS IMPACTS ON SOCIETY„ p. 119-125, 7 pp. 2014
Publisher
COLL POLYTECHNICS JIHLAVA
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/75081431:_____/14:00000399
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87035-87-0
UT WoS
000346597400014
Keywords (in Czech)
Konkurenceschopnost; nezávislý hotel; trh ubytovacích služeb; věrnostní program
Keywords in English
Competitiveness; hospitality market; independent regional hotel; loyalty program
Změněno: 13/4/2015 15:50, Mgr. Václav Karas
V originále
Tento příspěvek se zabývá věrnostními programy nezávislých, regionálně působících, hotelů. Věrnostní program slouží jako nástroj vytvoření a udržování dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat atraktivitu jednotlivých benefitů, které by mohly být součástí věrnostních programů právě nezávislých regionálních hotelů. Propracované a správně sestavené portfolio benefitů v rámci věrnostního programu může pomoci nezávislému hotelu zvýšit jeho konkurenceschopnost vůči velkým, mezinárodně působícím, hotelovým řetězcům.
In English
This paper deals with the loyalty programmes of independent regional hotels. Loyalty program is a tool of creating and maintaining long-termed beneficial relationships with the customers. The aim of this paper is to analyse the attractiveness of the elements that could be a part of the loyalty programmes in independent regional hotels. Sophisticated and highly developed portfolio of elements (benefits) in a loyalty program can help the independent regional hotel to increase its competitiveness against large, internationally active, hotel chains.