u 2014

The Ways of Dealing with Chronic Crisis

TUŽOVÁ, Julie

Basic information

Original name

The Ways of Dealing with Chronic Crisis

Name in Czech

Konkurenceschopnost firem v procesu zvládání chronické krize

Authors

TUŽOVÁ, Julie

Edition

1. vyd. Žilina, 3 pp. 2014

Publisher

Žilinská univerzita v Žiline

Other information

Language

English

Type of outcome

Účelové publikace

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-554-0892-7

Keywords (in Czech)

chronická fáze krize; cash flow; lidský kapitál; příležitost

Keywords in English

chronic stage of crisis; cash flow; human capital; opportunity

Tags

Změněno: 25/8/2014 10:03, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

With regard to the long-running crisis, an organization begins to be in a chronic stage of crisis. This situation applies to organizations that do not manage the acute stage of the crisis and the long term that is on the brink its existence. It is essential to use existing resources and reduce any waste of resources in a crisis. During the long-term crisis, it is necessary to ensure sufficient cash flow and to minimize the spectrum of the organization's costs with regard to the most valuable asset, which is its human capital. The crisis should not be taken only in a negative sense, but it should also be understood as an opportunity and a challenge to the development of the organization and that would include its members.

In Czech

S ohledem na dlouhotrvající krizovou situaci se organizace začíná nacházet v chronickém stádiu krize. Tato situace se týká organizací, které nezvládly akutní stádium krize a dlouhodobě se nachází na pokraji své existence. V krizi je zásadní využít dosavadní zdroje a omezit jakékoliv plýtvání se zdroji. V průběhu dlouhodobé krize je nutné zajistit dostatečné cash flow a co nejvíce snížit spektrum nákladů organizace s ohledem na nejhodnotnější aktivum, což je lidský kapitál. Krize by neměla být brána jen v negativním slova smyslu, ale měla by být chápana rovněž jako příležitost a výzva k rozvoji organizace včetně jejích členů.