Detailed Information on Publication Record
2014
The Ways of Dealing with Chronic Crisis
TUŽOVÁ, JulieBasic information
Original name
The Ways of Dealing with Chronic Crisis
Name in Czech
Konkurenceschopnost firem v procesu zvládání chronické krize
Authors
TUŽOVÁ, Julie
Edition
1. vyd. Žilina, 3 pp. 2014
Publisher
Žilinská univerzita v Žiline
Other information
Language
English
Type of outcome
Účelové publikace
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-554-0892-7
Keywords (in Czech)
chronická fáze krize; cash flow; lidský kapitál; příležitost
Keywords in English
chronic stage of crisis; cash flow; human capital; opportunity
Tags
Změněno: 25/8/2014 10:03, Mgr. Václav Karas
V originále
With regard to the long-running crisis, an organization begins to be in a chronic stage of crisis. This situation applies to organizations that do not manage the acute stage of the crisis and the long term that is on the brink its existence. It is essential to use existing resources and reduce any waste of resources in a crisis. During the long-term crisis, it is necessary to ensure sufficient cash flow and to minimize the spectrum of the organization's costs with regard to the most valuable asset, which is its human capital. The crisis should not be taken only in a negative sense, but it should also be understood as an opportunity and a challenge to the development of the organization and that would include its members.
In Czech
S ohledem na dlouhotrvající krizovou situaci se organizace začíná nacházet v chronickém stádiu krize. Tato situace se týká organizací, které nezvládly akutní stádium krize a dlouhodobě se nachází na pokraji své existence. V krizi je zásadní využít dosavadní zdroje a omezit jakékoliv plýtvání se zdroji. V průběhu dlouhodobé krize je nutné zajistit dostatečné cash flow a co nejvíce snížit spektrum nákladů organizace s ohledem na nejhodnotnější aktivum, což je lidský kapitál. Krize by neměla být brána jen v negativním slova smyslu, ale měla by být chápana rovněž jako příležitost a výzva k rozvoji organizace včetně jejích členů.