Detailed Information on Publication Record
2013
VŠTE bez bariér
HRUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
VŠTE bez bariér
Name (in English)
VŠTE without barriers
Authors
HRUŠKOVÁ, Lenka
Edition
1. vyd. Liberec, Vysokoškolské studium bez bariér : sborník příspěvků, p. 54-59, 6 pp. 2013
Publisher
Technická univerzita v Liberci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7494-066-8
Keywords (in Czech)
specifické vzdělávací potřeby; profesně orientovaná vysoká škola; studijní a výukové materiály pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami; online výuka; Informačně poradenské centrum; Institut distanční praxe
Keywords in English
specific educational needs; vocationally higher educational institutions; learning and teaching materials for students with special educational needs; online training; Informations and Counseling centre; Distance Internship Institute
Změněno: 16/7/2014 11:56, Mgr. Václav Karas
V originále
Příspěvek představuje projekt Vysoké školy technické a ekonomické, jehož cílem je inovace studijních oborů školy zejména ve vztahu ke studentům se specifickými vzdělávacími potřebami a vhodnému provázání nabízených studijních oborů s praxí. Cílem článku je vybrat specifické oblasti řešení podpory pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami, v případě VŠTE specifika profesně orientované vysoké školy neuniverzitního typu s nabídkou technických a ekonomických oborů (povinná dlouhodobá praxe, spolupráce s aplikační sférou v regionu, profesní zahraniční stáže apod.).
In English
This paper presents a project of the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB) focused on the innovation of current study programmes with specific regard to students with special educational needs and to appropriate linkage of offered study programmes and student internships and placements. The aim of this paper was to select specific areas of support solutions for learners with special educational needs and, in the case of ITB, to further extend them by characteristics of vocationally oriented non-university higher educational institutions offering technical and economic fields (obligatory long-term internships, cooperation with regional industrial companies, vocational internships abroad, etc.).