D 2013

VŠTE bez bariér

HRUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

VŠTE bez bariér

Název anglicky

VŠTE without barriers

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka

Vydání

1. vyd. Liberec, Vysokoškolské studium bez bariér : sborník příspěvků, od s. 54-59, 6 s. 2013

Nakladatel

Technická univerzita v Liberci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7494-066-8

Klíčová slova česky

specifické vzdělávací potřeby; profesně orientovaná vysoká škola; studijní a výukové materiály pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami; online výuka; Informačně poradenské centrum; Institut distanční praxe

Klíčová slova anglicky

specific educational needs; vocationally higher educational institutions; learning and teaching materials for students with special educational needs; online training; Informations and Counseling centre; Distance Internship Institute
Změněno: 16. 7. 2014 11:56, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Příspěvek představuje projekt Vysoké školy technické a ekonomické, jehož cílem je inovace studijních oborů školy zejména ve vztahu ke studentům se specifickými vzdělávacími potřebami a vhodnému provázání nabízených studijních oborů s praxí. Cílem článku je vybrat specifické oblasti řešení podpory pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami, v případě VŠTE specifika profesně orientované vysoké školy neuniverzitního typu s nabídkou technických a ekonomických oborů (povinná dlouhodobá praxe, spolupráce s aplikační sférou v regionu, profesní zahraniční stáže apod.).

Anglicky

This paper presents a project of the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB) focused on the innovation of current study programmes with specific regard to students with special educational needs and to appropriate linkage of offered study programmes and student internships and placements. The aim of this paper was to select specific areas of support solutions for learners with special educational needs and, in the case of ITB, to further extend them by characteristics of vocationally oriented non-university higher educational institutions offering technical and economic fields (obligatory long-term internships, cooperation with regional industrial companies, vocational internships abroad, etc.).