HRUŠKOVÁ, Lenka. VŠTE bez bariér (VŠTE without barriers). In Vysokoškolské studium bez bariér : sborník příspěvků. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, p. 54-59. ISBN 978-80-7494-066-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name VŠTE bez bariér
Name (in English) VŠTE without barriers
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka.
Edition 1. vyd. Liberec, Vysokoškolské studium bez bariér : sborník příspěvků, p. 54-59, 6 pp. 2013.
Publisher Technická univerzita v Liberci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7494-066-8
Keywords (in Czech) specifické vzdělávací potřeby; profesně orientovaná vysoká škola; studijní a výukové materiály pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami; online výuka; Informačně poradenské centrum; Institut distanční praxe
Keywords in English specific educational needs; vocationally higher educational institutions; learning and teaching materials for students with special educational needs; online training; Informations and Counseling centre; Distance Internship Institute
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 16/7/2014 11:56.
Abstract
Příspěvek představuje projekt Vysoké školy technické a ekonomické, jehož cílem je inovace studijních oborů školy zejména ve vztahu ke studentům se specifickými vzdělávacími potřebami a vhodnému provázání nabízených studijních oborů s praxí. Cílem článku je vybrat specifické oblasti řešení podpory pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami, v případě VŠTE specifika profesně orientované vysoké školy neuniverzitního typu s nabídkou technických a ekonomických oborů (povinná dlouhodobá praxe, spolupráce s aplikační sférou v regionu, profesní zahraniční stáže apod.).
Abstract (in English)
This paper presents a project of the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB) focused on the innovation of current study programmes with specific regard to students with special educational needs and to appropriate linkage of offered study programmes and student internships and placements. The aim of this paper was to select specific areas of support solutions for learners with special educational needs and, in the case of ITB, to further extend them by characteristics of vocationally oriented non-university higher educational institutions offering technical and economic fields (obligatory long-term internships, cooperation with regional industrial companies, vocational internships abroad, etc.).
PrintDisplayed: 26/6/2024 21:19