2014
Jak konstruovat „Multiple choice“ úlohy z matematiky
SMETANOVÁ, Dana a Petr CHLÁDEKZákladní údaje
Originální název
Jak konstruovat „Multiple choice“ úlohy z matematiky
Název anglicky
On the construction of multiple choice mathematical tests
Autoři
SMETANOVÁ, Dana a Petr CHLÁDEK
Vydání
Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 1805-8949
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
matematika; testy s výběrem správné odpovědi; tvorba příkladů
Klíčová slova anglicky
mathematics; multiple choice tests; creation of the examples
Štítky
Změněno: 10. 7. 2014 09:33, Mgr. Václav Karas
V originále
Článek se zabývá problematikou, jak správně vytvářet testové úlohy z matematiky. Je třeba eliminovat nežádoucí vlivy ovlivňující možnosti použití testů, a naopak výběrem vhodných typů otázek zajistit pozitivní přínos testování.
Anglicky
This paper deals with the use of multiple choice tests in mathematics. The fundamental idea - how to construct questions for such tests - is discussed in this paper. It is important to eliminate undesirable effects connected with their use and by choosing suitable types of questions to secure positive benefits offered by multiple choice tests.