2013
Cechy i znaczenie logistyki zaopatrzenia w przedsiębiorstwach europejskich
LUKOSZOVÁ, XenieZákladní údaje
Originální název
Cechy i znaczenie logistyki zaopatrzenia w przedsiębiorstwach europejskich
Název česky
Znaky a význam logistiky nákupu v evropských podnicích
Název anglicky
Characters and significance of logistics in the supply of European Companies
Autoři
LUKOSZOVÁ, Xenie
Vydání
Journal of Economic and Technical Sciences, Bytom, Wyższa Szkoła Ekonomii i administracji z siedzibą w Bytomiu, 2013, 2084-9796
Další údaje
Jazyk
polština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Logistika; logistika nákupu; marketing nákupu; útvar nákupu; systémy EDI
Klíčová slova anglicky
Logistics; purchase logistics; purchase marketing; department of supply; EDI systems
Štítky
Změněno: 23. 6. 2014 09:43, Mgr. Václav Karas
V originále
Celem prezentowanego artykułu jest przedstawienie różnych koncepcji zarządzania zakupami zaopatrzeniowymi od połowy ubiegłego wieku. Ważna jest też analiza działalności związanej z zakupami zaopatrzeniowymi w sferze logistyki i marketingu na podstawie źródeł empirycznych. Podział dziłalności w zakupach zaopatrzeniowych spowodował w rzeczywistości powstanie logistyki zaopatrzenia. Bardzo ważnym zagadnieniem omawianym w artykule jetst też charakterystyka podstawowych cech współczesnego zarządzania zakupami zaopatrzeniowymi na rynkach organizacyjnych.
Česky
Záměrem předloženého článku je charakterizovat různé koncepce řízení nákupu od poloviny minulého století. Důležitá je také analýza logistických a marketingových činností spojených s nákupem, a to na základě empirických výzkumů. Rozdělení činností nákupu ve skutečnosti zapříčinilo vznik nákupní logistiky. Velmi důležitou oblastí, kterou se článek zabývá, je také charakteristika základních znaků současného řízení nákupu na trhu organizací.
Anglicky
The aim of the presentation is to introduce the concept of managaement article purchases from the middle of last century. An important aim is to analyse purchasing activities in the field of logistics and marketing on the basis of empirical resources. Their distribution is in fact due to the development of purchase logistics. A very important task, i tis also characteristic, of the basic characters of the current management of the purchase on the market of organisations.