C 2014

Interaktívne pomôcky vo vyučovaní technických predmetov

PODAŘIL, Martin, Milan ŠTÚR and Daniel KUČERKA

Basic information

Original name

Interaktívne pomôcky vo vyučovaní technických predmetov

Name in Czech

Interaktivní pomůcky ve vyučování technických předmětů

Name (in English)

Interactive teaching aids in education of technical subjects

Authors

PODAŘIL, Martin, Milan ŠTÚR and Daniel KUČERKA

Edition

1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací, p. 130-135, 6 pp. 2014

Publisher

B&M InterNets, s. r.o.

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-260-6151-9

Keywords (in Czech)

interaktivní; učební pomůcka; technický předmět; vzdělávání; hodnocení

Keywords in English

interactive; teaching aid; technical subject; education; evaluation

Tags

Changed: 19/6/2014 10:44, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Tento príspevok je zameraný na porovnanie študentského hodnotenia vyučovania troch technických predmetov: Statiky, Pružnosti a pevnosti a Strojárskej technológie, vyučovaných Katedrou Strojírenství na Vysokej škole technickej a ekonomickej v Českých Budějovicích. Vyššie uvedené predmety sú vyučované tradičným spôsobom výučby doplneným prvkami projektového vyučovania a interaktívnymi učebnými pomôckami. Prieskum, ktorý bol vykonaný na vzorke študentov horeuvedených predmetov, by mal poskytnúť informáciu o študentskom hodnotení takto koncipovaného vyučovania.

In Czech

Tento příspěvek je zaměřen na srovnání studentského hodnocení výuky tří technických předmětů: Statiky, Pružnosti a pevnosti a Strojírenské Technologie vyučovaných Katedrou Strojírenství na Vysoké škole Technické a Ekonomické v českých Budějovicích. Výše uvedené předměty jsou vyučovány tradičním způsobem výuky doplněným prvky projektového vyučování a interaktivními učebními pomůckami. Průzkum, který byl proveden na vzorku studentů výše uvedených předmětů, by měl poskytnout informaci o studentském hodnocení takto koncipovaného vyučování.

In English

This contribution is focused on a comparison of student evaluation of three technical subjects education: Statics, Flexibility and Strenght and Engineering Technology, taught at The Department of MEchanical Engineering at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. Above mentioned subjects were taught the traditional way of teaching including implemented elements of project learning and interactive teaching aids. The survey, that was conducted on students´ sample of above mentioned subjects should provide information about students´ evaluation of kind of designed education.