Detailed Information on Publication Record
2014
Interaktívne pomôcky vo vyučovaní technických predmetov
PODAŘIL, Martin, Milan ŠTÚR and Daniel KUČERKABasic information
Original name
Interaktívne pomôcky vo vyučovaní technických predmetov
Name in Czech
Interaktivní pomůcky ve vyučování technických předmětů
Name (in English)
Interactive teaching aids in education of technical subjects
Authors
PODAŘIL, Martin, Milan ŠTÚR and Daniel KUČERKA
Edition
1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací, p. 130-135, 6 pp. 2014
Publisher
B&M InterNets, s. r.o.
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-260-6151-9
Keywords (in Czech)
interaktivní; učební pomůcka; technický předmět; vzdělávání; hodnocení
Keywords in English
interactive; teaching aid; technical subject; education; evaluation
Tags
Změněno: 19/6/2014 10:44, Mgr. Václav Karas
V originále
Tento príspevok je zameraný na porovnanie študentského hodnotenia vyučovania troch technických predmetov: Statiky, Pružnosti a pevnosti a Strojárskej technológie, vyučovaných Katedrou Strojírenství na Vysokej škole technickej a ekonomickej v Českých Budějovicích. Vyššie uvedené predmety sú vyučované tradičným spôsobom výučby doplneným prvkami projektového vyučovania a interaktívnymi učebnými pomôckami. Prieskum, ktorý bol vykonaný na vzorke študentov horeuvedených predmetov, by mal poskytnúť informáciu o študentskom hodnotení takto koncipovaného vyučovania.
In Czech
Tento příspěvek je zaměřen na srovnání studentského hodnocení výuky tří technických předmětů: Statiky, Pružnosti a pevnosti a Strojírenské Technologie vyučovaných Katedrou Strojírenství na Vysoké škole Technické a Ekonomické v českých Budějovicích. Výše uvedené předměty jsou vyučovány tradičním způsobem výuky doplněným prvky projektového vyučování a interaktivními učebními pomůckami. Průzkum, který byl proveden na vzorku studentů výše uvedených předmětů, by měl poskytnout informaci o studentském hodnocení takto koncipovaného vyučování.
In English
This contribution is focused on a comparison of student evaluation of three technical subjects education: Statics, Flexibility and Strenght and Engineering Technology, taught at The Department of MEchanical Engineering at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. Above mentioned subjects were taught the traditional way of teaching including implemented elements of project learning and interactive teaching aids. The survey, that was conducted on students´ sample of above mentioned subjects should provide information about students´ evaluation of kind of designed education.