Interaktívne pomôcky vo vyučovaní technických predmetov
PODAŘIL, Martin, Milan ŠTÚR and Daniel KUČERKA. Interaktívne pomôcky vo vyučovaní technických predmetov (Interactive teaching aids in education of technical subjects). In Dnešní Trendy Inovací. 1. vyd. Brno: B&M InterNets, s. r.o., 2014, p. 130-135. ISBN 978-80-260-6151-9. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Interaktívne pomôcky vo vyučovaní technických predmetov |
Name in Czech | Interaktivní pomůcky ve vyučování technických předmětů |
Name (in English) | Interactive teaching aids in education of technical subjects |
Authors | PODAŘIL, Martin, Milan ŠTÚR and Daniel KUČERKA. |
Edition | 1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací, p. 130-135, 6 pp. 2014. |
Publisher | B&M InterNets, s. r.o. |
Other information | |
---|---|
Original language | Slovak |
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
Organization unit | Institute of Technology and Business in České Budějovice |
ISBN | 978-80-260-6151-9 |
Keywords (in Czech) | interaktivní; učební pomůcka; technický předmět; vzdělávání; hodnocení |
Keywords in English | interactive; teaching aid; technical subject; education; evaluation |
Tags | KSTR4 |
Changed by | Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 19/6/2014 10:44. |
Abstract |
---|
Tento príspevok je zameraný na porovnanie študentského hodnotenia vyučovania troch technických predmetov: Statiky, Pružnosti a pevnosti a Strojárskej technológie, vyučovaných Katedrou Strojírenství na Vysokej škole technickej a ekonomickej v Českých Budějovicích. Vyššie uvedené predmety sú vyučované tradičným spôsobom výučby doplneným prvkami projektového vyučovania a interaktívnymi učebnými pomôckami. Prieskum, ktorý bol vykonaný na vzorke študentov horeuvedených predmetov, by mal poskytnúť informáciu o študentskom hodnotení takto koncipovaného vyučovania. |
Abstract (in Czech) |
---|
Tento příspěvek je zaměřen na srovnání studentského hodnocení výuky tří technických předmětů: Statiky, Pružnosti a pevnosti a Strojírenské Technologie vyučovaných Katedrou Strojírenství na Vysoké škole Technické a Ekonomické v českých Budějovicích. Výše uvedené předměty jsou vyučovány tradičním způsobem výuky doplněným prvky projektového vyučování a interaktivními učebními pomůckami. Průzkum, který byl proveden na vzorku studentů výše uvedených předmětů, by měl poskytnout informaci o studentském hodnocení takto koncipovaného vyučování. |
Abstract (in English) |
---|
This contribution is focused on a comparison of student evaluation of three technical subjects education: Statics, Flexibility and Strenght and Engineering Technology, taught at The Department of MEchanical Engineering at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. Above mentioned subjects were taught the traditional way of teaching including implemented elements of project learning and interactive teaching aids. The survey, that was conducted on students´ sample of above mentioned subjects should provide information about students´ evaluation of kind of designed education. |
PrintDisplayed: 17/10/2024 13:02