Edition
1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací 2014 : 5. mezinárodní vědecká konference a mezinárodní workshop, p. 226-231, 6 pp. 2014
V originále
Autorka v príspevku poukazuje, napriek moderným materiálnym didaktickým prostriedkom, na dôležité miesto učebnice / učebného textu, ktoré zastáva v didaktickom systéme. Škola pripravuje žiakov na život v praxi. Každá škola je zodpovedná za úroveň kvality vzdelávania. Predpokladom k tomu je, aby poskytovala kvalitné vzdelávanie. K tomu je potrebné, aby v rámci procesu vzdelávania učitelia pracovali s aktuálnymi a kvalitnými učebnými pomôckami. V príspevku prezentujeme čiastkové výsledky prieskumu zameraného na zisťovanie názorov žiakov SOŠT V Hlohovci na kvalitu učebníc vo výučbe predmetu ekonomika. Tieto boli získané dotazníkovou metódou. Výsledkom je návrh odporúčaní, ktoré by mali viesť k zvýšeniu efektívnosti a kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na spomínanej strednej škole.
In Czech
Autorka v příspěvku poukazuje, navzdory moderním materiálním didaktickým prostředkem, na důležité místo učebnice / učebního textu, které zastává v didaktickém systému. Škola připravuje žáky na život v praxi. Každá škola je zodpovědná za úroveň kvality vzdělávání. Předpokladem k tomu je, aby poskytovala kvalitní vzdělávání. K tomu je třeba, aby v rámci procesu vzdělávání učitelé pracovali s aktuálními a kvalitními učebními pomůckami. V příspěvku prezentujeme dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjišťování názorů žáků SOŠT V Hlohovci na kvalitu učebnic ve výuce předmětu ekonomika. Tyto byly získány dotazníkovou metodou. Výsledkem je návrh doporučení, které by měly vést ke zvyšování účinnosti a kvality výchovně vzdělávacího procesu na zmiňované střední škole.
In English
The author of the post points out, in spite of modern didactic agent on the physical, the important place textbook which stops at didactic system. The school prepares pupils for life in practice. Each school is responsible for the level of quality of education. A prerequisite for this is to provide quality education. To do this it is necessary that in the process of training teachers to work with current and with high-quality teaching aids. In the paper we present partial results of a survey of the focus on the detection of the views of pupils on the quality of textbooks in education-the Learning process economics course. These were obtained by questionnaire method. The result is a proposal of recommendations, which should lead to increasing the efficiency and quality of education-the Learning process on said middle school.