2014
Kvalita učebníc vo výchovno-vzdelávacom procesu předmětu ekonomika
KMECOVÁ, IvetaBasic information
Original name
Kvalita učebníc vo výchovno-vzdelávacom procesu předmětu ekonomika
Name (in English)
Quality of textbooks in education-the learning process subject Economics
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací 2014 : 5. mezinárodní vědecká konference a mezinárodní workshop, p. 226-231, 6 pp. 2014
Publisher
B&M InterNets, s. r.o.
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-260-6150-2
Keywords (in Czech)
učebnice; učivo; kvalita výchovně vzdělávacího procesu; výkonnost výchovně vzdělávacího procesu
Keywords in English
textbooks; teaching material; quality of the educational process; efficiency of the educational process
Changed: 30/5/2014 09:58, Mgr. Václav Karas
V originále
Autorka v príspevku poukazuje, napriek moderným materiálnym didaktickým prostriedkom, na dôležité miesto učebnice / učebného textu, ktoré zastáva v didaktickom systéme. Škola pripravuje žiakov na život v praxi. Každá škola je zodpovedná za úroveň kvality vzdelávania. Predpokladom k tomu je, aby poskytovala kvalitné vzdelávanie. K tomu je potrebné, aby v rámci procesu vzdelávania učitelia pracovali s aktuálnymi a kvalitnými učebnými pomôckami. V príspevku prezentujeme čiastkové výsledky prieskumu zameraného na zisťovanie názorov žiakov SOŠT V Hlohovci na kvalitu učebníc vo výučbe predmetu ekonomika. Tieto boli získané dotazníkovou metódou. Výsledkom je návrh odporúčaní, ktoré by mali viesť k zvýšeniu efektívnosti a kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na spomínanej strednej škole.
In Czech
Autorka v příspěvku poukazuje, navzdory moderním materiálním didaktickým prostředkem, na důležité místo učebnice / učebního textu, které zastává v didaktickém systému. Škola připravuje žáky na život v praxi. Každá škola je zodpovědná za úroveň kvality vzdělávání. Předpokladem k tomu je, aby poskytovala kvalitní vzdělávání. K tomu je třeba, aby v rámci procesu vzdělávání učitelé pracovali s aktuálními a kvalitními učebními pomůckami. V příspěvku prezentujeme dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjišťování názorů žáků SOŠT V Hlohovci na kvalitu učebnic ve výuce předmětu ekonomika. Tyto byly získány dotazníkovou metodou. Výsledkem je návrh doporučení, které by měly vést ke zvyšování účinnosti a kvality výchovně vzdělávacího procesu na zmiňované střední škole.