D 2014

Kvalita učebníc vo výchovno-vzdelávacom procesu předmětu ekonomika

KMECOVÁ, Iveta

Základní údaje

Originální název

Kvalita učebníc vo výchovno-vzdelávacom procesu předmětu ekonomika

Název anglicky

Quality of textbooks in education-the learning process subject Economics

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací 2014 : 5. mezinárodní vědecká konference a mezinárodní workshop, od s. 226-231, 6 s. 2014

Nakladatel

B&M InterNets, s. r.o.

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-260-6150-2

Klíčová slova česky

učebnice; učivo; kvalita výchovně vzdělávacího procesu; výkonnost výchovně vzdělávacího procesu

Klíčová slova anglicky

textbooks; teaching material; quality of the educational process; efficiency of the educational process

Štítky

Změněno: 30. 5. 2014 09:58, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Autorka v príspevku poukazuje, napriek moderným materiálnym didaktickým prostriedkom, na dôležité miesto učebnice / učebného textu, ktoré zastáva v didaktickom systéme. Škola pripravuje žiakov na život v praxi. Každá škola je zodpovedná za úroveň kvality vzdelávania. Predpokladom k tomu je, aby poskytovala kvalitné vzdelávanie. K tomu je potrebné, aby v rámci procesu vzdelávania učitelia pracovali s aktuálnymi a kvalitnými učebnými pomôckami. V príspevku prezentujeme čiastkové výsledky prieskumu zameraného na zisťovanie názorov žiakov SOŠT V Hlohovci na kvalitu učebníc vo výučbe predmetu ekonomika. Tieto boli získané dotazníkovou metódou. Výsledkom je návrh odporúčaní, ktoré by mali viesť k zvýšeniu efektívnosti a kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na spomínanej strednej škole.

Česky

Autorka v příspěvku poukazuje, navzdory moderním materiálním didaktickým prostředkem, na důležité místo učebnice / učebního textu, které zastává v didaktickém systému. Škola připravuje žáky na život v praxi. Každá škola je zodpovědná za úroveň kvality vzdělávání. Předpokladem k tomu je, aby poskytovala kvalitní vzdělávání. K tomu je třeba, aby v rámci procesu vzdělávání učitelé pracovali s aktuálními a kvalitními učebními pomůckami. V příspěvku prezentujeme dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjišťování názorů žáků SOŠT V Hlohovci na kvalitu učebnic ve výuce předmětu ekonomika. Tyto byly získány dotazníkovou metodou. Výsledkem je návrh doporučení, které by měly vést ke zvyšování účinnosti a kvality výchovně vzdělávacího procesu na zmiňované střední škole.