Detailed Information on Publication Record
2014
Spotrebiteľské správanie
KMECOVÁ, Iveta and Ladislav BARTUŠKABasic information
Original name
Spotrebiteľské správanie
Name in Czech
Spotřebitelské chování
Name (in English)
Consumer behaviour
Authors
Edition
1. vyd. Žilina, Diagnostika podniku, controlling a logistika : zborník prednášok a príspevkov, p. 185-188, 4 pp. 2014
Publisher
Žilinská univerzita v Žilině, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov. Katedra spojov
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-554-0856-9
Keywords (in Czech)
spotřebitelské chování; spotřebitel; marketingový průzkum
Keywords in English
consumer behaviour; consumer; marketing research
Změněno: 6/5/2014 13:21, Mgr. Václav Karas
V originále
Podniky, ktoré chcú byť na trhu úspešné, musia poznať správanie spotrebiteľov zahrňujúce ich potreby a na základe ich poznania, stanoviť produkt vyhovujúci požiadavkám spotrebiteľov vo vhodnej kvalite a za správnu cenu. V príspevku načrtáme čiastkové výsledky spotrebiteľského správania, prejavujúce sa na trhu mliečnych výrobkov v dvoch krajoch SR. Nástrojom na získanie údajov bola zvolená dotazníková metóda.
In Czech
Podniky, které chtějí být na trhu úspěšné, musí znát chování spotřebitelů zahrnující jejich potřeby a na základě jejich poznání, stanovit produkt vyhovující požadavkům spotřebitelů ve vhodné kvalitě a za správnou cenu. V příspěvku nastínil dílčí výsledky spotřebitelského chování, projevující se na trhu mléčných výrobků ve dvou krajích ČR. Nástrojem k získání údajů byla zvolena dotazníková metoda.
In English
Enterprises that want to be successful in the market have to know the consumer behavior including their needs and determine product satisfying the requirements of consumers in an appropriate quality and at the right price. This article will provide partial results of consumer behavior, occurring in the dairy markets in the two regions of Slovakia. As a tool for gathering data was elected questionnaire method.