KMECOVÁ, Iveta and Ladislav BARTUŠKA. Spotrebiteľské správanie (Consumer behaviour). In Diagnostika podniku, controlling a logistika : zborník prednášok a príspevkov. 1. vyd. Žilina: Žilinská univerzita v Žilině, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov. Katedra spojov. p. 185-188. ISBN 978-80-554-0856-9. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spotrebiteľské správanie
Name in Czech Spotřebitelské chování
Name (in English) Consumer behaviour
Authors KMECOVÁ, Iveta and Ladislav BARTUŠKA.
Edition 1. vyd. Žilina, Diagnostika podniku, controlling a logistika : zborník prednášok a príspevkov, p. 185-188, 4 pp. 2014.
Publisher Žilinská univerzita v Žilině, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov. Katedra spojov
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-554-0856-9
Keywords (in Czech) spotřebitelské chování; spotřebitel; marketingový průzkum
Keywords in English consumer behaviour; consumer; marketing research
Tags KEM2, PEK_1, PRI_1
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 6/5/2014 13:21.
Abstract
Podniky, ktoré chcú byť na trhu úspešné, musia poznať správanie spotrebiteľov zahrňujúce ich potreby a na základe ich poznania, stanoviť produkt vyhovujúci požiadavkám spotrebiteľov vo vhodnej kvalite a za správnu cenu. V príspevku načrtáme čiastkové výsledky spotrebiteľského správania, prejavujúce sa na trhu mliečnych výrobkov v dvoch krajoch SR. Nástrojom na získanie údajov bola zvolená dotazníková metóda.
Abstract (in Czech)
Podniky, které chtějí být na trhu úspěšné, musí znát chování spotřebitelů zahrnující jejich potřeby a na základě jejich poznání, stanovit produkt vyhovující požadavkům spotřebitelů ve vhodné kvalitě a za správnou cenu. V příspěvku nastínil dílčí výsledky spotřebitelského chování, projevující se na trhu mléčných výrobků ve dvou krajích ČR. Nástrojem k získání údajů byla zvolena dotazníková metoda.
Abstract (in English)
Enterprises that want to be successful in the market have to know the consumer behavior including their needs and determine product satisfying the requirements of consumers in an appropriate quality and at the right price. This article will provide partial results of consumer behavior, occurring in the dairy markets in the two regions of Slovakia. As a tool for gathering data was elected questionnaire method.
PrintDisplayed: 29/3/2024 15:03