F 2013

Zařízení pro měření penetračního odporu půdy a sestava zařízení pro měření penetračního odporu půdy a kolového nebo pásového vozidla

VÁCHAL, Jan, Marek VOCHOZKA, Jiří HLADÍK, Radka VÁCHALOVÁ, Ladislav KOLÁŘ et. al.

Basic information

Original name

Zařízení pro měření penetračního odporu půdy a sestava zařízení pro měření penetračního odporu půdy a kolového nebo pásového vozidla

Name (in English)

The device for measuring of penetration resistance of the soil and the assembly device for measuring of penetration resistance of the soil and wheel or tracked vehicle

Authors

VÁCHAL, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří HLADÍK (203 Czech Republic), Radka VÁCHALOVÁ (203 Czech Republic), Ladislav KOLÁŘ (203 Czech Republic), Pavel ONDR (203 Czech Republic) and Miroslav DUMBROVSKÝ (203 Czech Republic)

Edition

2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výsledky s právní ochranou

Field of Study

40104 Soil science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/13:00000376

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

půda; odpor; penetrace; vozidlo; sondovací tyč

Keywords in English

soil; resistence; penetration; vehicle; probe rod

Tags

Změněno: 12/12/2017 10:33, Mgr. Blanka Mikšíková

Abstract

V originále

Podstatou je sestrojení zařízení pro měření penetračního odporu půdy. Zařízení je možné připojit k pásovému nebo kolovému vozidlu, které ho přepravuje na místo měření. Součástí zařízení je počítač, opatřený modulem, který vyhodnotí naměřené hodnoty odporu půdy a vytvoří grafické a mapové výstupy. Ovládání počítače je možné provádět z kabiny vozového nebo pásového vozidla, což značně šetří čas a také to, že celé měření může provádět jedna osoba – řidič vozidla, což představuje snížené nároky na obsluhující personál. Užitný vzor vznikl v rámci projektu "Technologická platforma silniční doprava", číslo projektu 5.1 SPTP02.040.