HRUŠKOVÁ, Lenka. Výskum profesijnej orientácie cudzojazyčnej výučby (Research on Professional Focus of Foreign Language Teaching). In Intervencia v učení sa cudziemu jazyku. 1. vyd. Praha: Verbum, o.s., 2013, p. 235-241. ISBN 978-80-87800-04-1. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Výskum profesijnej orientácie cudzojazyčnej výučby |
Name in Czech | Výzkum profesní orientace cizojazyčné výuky |
Name (in English) | Research on Professional Focus of Foreign Language Teaching |
Authors | HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Praha, Intervencia v učení sa cudziemu jazyku, p. 235-241, 7 pp. 2013. |
Publisher | Verbum, o.s. |
Other information | |
---|---|
Original language | Slovak |
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Field of Study | 60200 6.2 Languages and Literature |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/75081431:_____/13:00000375 |
Organization unit | Institute of Technology and Business in České Budějovice |
ISBN | 978-80-87800-04-1 |
Keywords (in Czech) | řečové dovednosti; deskriptor B1 Společného evropského referenčního rámce; jazyk pro profesní účely; terciér |
Keywords in English | language skills; descriptor B1 of the Common European Reference Framework; language for vocational purposes; tertiary educational sector |
Tags | KCJ1, NJP_1, NJP_2, ODI, riv13 |
Changed by | Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 15/4/2014 13:30. |
Abstract |
---|
Príspevok sa zaoberá analýzou cudzojazyčného vzdelávania na Vysokej škole technickej a ekonomickej v Českých Budějoviciach s dôrazom na profesijné zameranie jazykového štandardu ako prostriedku pre medzinárodnú kooperáciu v rámci predmetu odborná prax. Cieľom je lepšie porozumieť celkovej jazykovej situácii a postavenie jazykových predmetov na nepedagogických, neuniverzitných vysokých školách tohto typu, vrátane väzby na partnerské subjekty v aplikačnej sfére v rôznych krajinách nielen celej Európy, ale aj sveta. Cieľom je využitie poznatkov pre harmonizáciu prístupov, nájdenie vhodných vyučovacích stratégií a podporu odbornej cudzojazyčné vyučovania ako prostriedku úspešného začlenenia sa do pracovného procesu. Publikácia vznikla s podporou projektu Agentúry pre vedu a výskum (APVV) "Lingvistický intervenčný program", číslo projektu APVV-0451-10. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek se zabývá analýzou cizojazyčného vzdělávání na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích s důrazem na profesní zaměření jazykového standardu jako prostředku pro mezinárodní kooperaci v rámci předmětu odborná praxe. Cílem je lépe porozumět celkové jazykové situaci a postavení jazykových předmětů na nepedagogických, neuniverzitních vysokých školách tohoto typu, včetně vazby na partnerské subjekty v aplikační sféře v různých zemích nejen celé Evropy, ale i světa. Cílem je využití poznatků pro harmonizaci přístupů, nalezení vhodných vyučovacích strategií a podporu odborné cizojazyčné výuky jako prostředku úspěšného začlenění se do pracovního procesu. Publikace vznikla s podporou projektu Agentury pro vědu a výzkum (APVV) "Lingvistický intervenční program", číslo projektu APVV-0451-10. |
Abstract (in English) |
---|
The paper presents an analysis of foreing language education at The Institute of Technology and Businesses in České Budějovice. It emphasizes vocational focus of the language standard as a means for cooperation within the frames of Professional Practice Course. The aim is to better understand the overall language situation and the position of language courses at non-pedagogical and non-university tertiary institutions of this type, including relations to partner organizations in the sphere of application in various countries, not only across Europe but also in the world. The aim is to use knowledge for harmonization of approaches, finding appropriate teaching strategies and support the training in foreign language teaching as a means of successful integration into the labor market. The publication was created with the support of the project of the Agency for Science and Research (APVV) "Linguistic intervention program", project number APVV-0451-10 |