Detailed Information on Publication Record
2014
Motivace jako rozhodující determinant na zvýšení efektivnosti výučby
KMECOVÁ, Iveta and Radka VANÍČKOVÁBasic information
Original name
Motivace jako rozhodující determinant na zvýšení efektivnosti výučby
Name in Czech
Motivace jako rozhodující determinant na zvýšení efektivnosti výuky
Name (in English)
Motivation as a Crucial Determinant of Increasing the Teaching Effeciency
Authors
KMECOVÁ, Iveta and Radka VANÍČKOVÁ
Edition
1. vyd. Hradec Králové, MVVTP 2014, p. 46-49, 4 pp. 2014
Publisher
Gaudeamus
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7435-384-0
ISSN
Keywords (in Czech)
motivace a učení; motivační faktory; výkonnost výchovně vzdělávacího procesu
Keywords in English
motivation and learning; motivational factors; effeciency of educational process
Změněno: 30/8/2014 19:19, Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA
V originále
V našom príspevku predkladáme názory a postoje žiakov strednej školy k úrovni motivácie, motivačných faktorov, ktoré pozitívne ovplyvňujú proces učenia sa. Zdôrazňujeme postavenie učiteľa ako inovátora zmien, ktorý bude žiakov motivovať dobrým výberom vyučovacej metódy a pod. Záver príspevku tvoria odporúčania na zlepšenie motivácie v procese učenia sa.
In Czech
V našem příspěvku předkládáme názory a postoje žáků střední školy k úrovni motivace, motivačních faktorů, které pozitivně ovlivňují proces učení. Zdůrazňujeme postavení učitele jako inovátora změn, který bude žáků motivovat dobrým výběrem vyučovací metody a pod. Závěr příspěvku tvoří doporučení ke zlepšení motivace v procesu učení se.
In English
In this paper we show students opinions and attitudes of the secondary school to the level of motivation, motivational factors that positively influence the learning process. We emphasize the position of teacher as innovator of changes that will motivate students to optimal teaching methods etc. Finally, the contribution consists of recommendations to improve motivation in the learning process.