Detailed Information on Publication Record
2014
Coaching in the school practice
ZEMAN, Robert and Radka VANÍČKOVÁBasic information
Original name
Coaching in the school practice
Name in Czech
Koučink ve školní praxi
Authors
ZEMAN, Robert and Radka VANÍČKOVÁ
Edition
Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2014, 2310-4570
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
koučink; hodnocení školy; kvalita; úroveň a rozvoj školy; vzdělávací aktivity; marketingový audit
Keywords in English
Coaching; development plan of the college; evaluation of the college; evaluation standard; increase effeciency of the academic employess; strategic planning; education activities; quality and level of the college; SWOT analysis; STEP analysis; marketing audit
Změněno: 8/4/2014 14:38, Mgr. Václav Karas
V originále
There are many opportunities to coach in the school environment for instance for planing school learning activities, project realization and basic tasks, dealing with range of problems, team building, improving the teacher's effectivity or for planing their development. We can use couching to evaluate teachers and their results during the proces of autoevaluation. We can use coaching also during school reforms, their implemantation and their evaluation.
In Czech
Příležitostí ke koučování v prostředí školy je celá řada – např. při plánování školních a vzdělávacích aktivit, realizaci projektů a zadaných úkolů, při řešení různých problémů, tvorbě a rozvoji týmů nebo zvyšování efektivnosti růstu a rozvoje akademických pracovníků. Koučink využíváme při hodnocení akademických pracovníků a výsledků jejich práce v procesu autoevaluace i při úpravách a případných změnách ve školním vzdělávacím programu strategického plánování rozvoje školy, jejich realizaci a vyhodnocování (evaluaci a autoevaluaci) rozvoje školy s ohledem do budoucna.