V originále
Vysokoškolská skripta "Komunikační dovednosti" by měla studentům poskytnout teoretické a praktické informace, které by jim pomohly správně a efektivně komunikovat, mluvit, formulovat, naslouchat, prezentovat, argumentovat, pracovat s informacemi(mimo jiné z internetu), vést diskusi i porady, zvládat konflikty, spolupracovat v týmech, či vést pracovní skupiny. To vše je velmi důležité pro úspěšné studium, uplatnění s se na trhu práce i v běžném životě. Schopný vedoucí i spolupracovník musí umět především komunikovat. Důležitost komunikace je zřejmá i z faktu, že s ní strávíme 75% času, kdy bdíme. Jedna ze statistik uvádí jako hlavní důvod, proč firmy ztrácejí svoje zákazníky, skutečnost, že firma se k jejich potřebám staví lhostejně. Jinými slovy manažeři, obchodníci, či jejich spolupracovníci nejsou schopni správně komunikovat s klienty, zákazníky, či mezi sebou. V našem světě prostě není možné - pokud chceme vést osobní a profesionální život - nekomunikovat. A z těchto důvodů je velmi potřebné věnovat se studiu a nácviku komunikačních dovedností. Komunikační dovednosti jsou mezioborovým kurzem, spojují v sobě poznatky a zkušenosti z pedagogiky, psychologie, českého jazyka, sociologie, etiky, filozofie, historie atd. Z tohoto důvodu je terminologie použitá v tomto textu místy rozkolísaná. Proto jsem uváděl často synonyma odborných výrazů.