D
2014
Požadavky na teoretické znalosti a praktické dovednosti výuky komunikačních kompetencí s přihlédnutím k užití v praxi
VYBÍRAL, Zdeněk
Basic information
Original name
Požadavky na teoretické znalosti a praktické dovednosti výuky komunikačních kompetencí s přihlédnutím k užití v praxi
Name (in English)
The requirements for theoretical knowledge and practical skills of teaching communication skills with regard to use in practice
Edition
1. vyd. České Budějovice, Výstupy z učení : sborník příspěvků, p. 178-186, 9 pp. 2014
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
sociální komunikace; komunikační kompetence; marketingová komunikace; firemní komunikace; trénink měkkých dovedností; terciární vzdělávání
Keywords in English
social communication; communication competences; marketing communication; company communication; training of soft skills; higher education
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
V originále
Příspěvek se soustřeďuje na význam výuky komunikačních kompetencí pro absolventy terciárního vzdělávání v prezenční i kombinované formě studia. Zkoumá sepětí komunikačních dovedností s volbou profesního zaměření absolventů studia na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Autor z tohoto hlediska analyzuje strukturu témat a náplň výuky předmětu sociální komunikace. Porovnává rozsah výukou nabízených znalostí s možnostmi jejich využití v praxi.
In English
This paper focuses on the benefits of the communication competences for univesity students in regular as well as distance courses. The paper researches the relation between communications skills and the professional career selected by students of the Institute of Technology and Business in České Budějovice. The author analyses from this point of view the structure of topics and contents of the social communication course. The paper compares theoretical and practical knowledge obtained during lessons with its applicability in professional life.
Displayed: 23/11/2024 06:41