D 2014

Požadavky na teoretické znalosti a praktické dovednosti výuky komunikačních kompetencí s přihlédnutím k užití v praxi

VYBÍRAL, Zdeněk

Basic information

Original name

Požadavky na teoretické znalosti a praktické dovednosti výuky komunikačních kompetencí s přihlédnutím k užití v praxi

Name (in English)

The requirements for theoretical knowledge and practical skills of teaching communication skills with regard to use in practice

Authors

VYBÍRAL, Zdeněk

Edition

1. vyd. České Budějovice, Výstupy z učení : sborník příspěvků, p. 178-186, 9 pp. 2014

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-063-2

Keywords (in Czech)

sociální komunikace; komunikační kompetence; marketingová komunikace; firemní komunikace; trénink měkkých dovedností; terciární vzdělávání

Keywords in English

social communication; communication competences; marketing communication; company communication; training of soft skills; higher education

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 3/3/2014 11:02, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Příspěvek se soustřeďuje na význam výuky komunikačních kompetencí pro absolventy terciárního vzdělávání v prezenční i kombinované formě studia. Zkoumá sepětí komunikačních dovedností s volbou profesního zaměření absolventů studia na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Autor z tohoto hlediska analyzuje strukturu témat a náplň výuky předmětu sociální komunikace. Porovnává rozsah výukou nabízených znalostí s možnostmi jejich využití v praxi.

In English

This paper focuses on the benefits of the communication competences for univesity students in regular as well as distance courses. The paper researches the relation between communications skills and the professional career selected by students of the Institute of Technology and Business in České Budějovice. The author analyses from this point of view the structure of topics and contents of the social communication course. The paper compares theoretical and practical knowledge obtained during lessons with its applicability in professional life.