V originále
Znalost cizích jazyků obohacuje život člověka, zprostředkovává a obohacuje mezilidské vztahy, zvyšuje jeho možnosti uplatnění na trhu práce, umožňuje interkulturní komunikaci a přispívá ke vzdělanostnímu růstu osobnosti. Příspěvek se zabývá tzv. vícejazyčností, tedy znalostí více jak jednoho cizího jazyka s aspektem na profil absolventa z hlediska vysoké školy. Výuka dalších cizích jazyků (tzv. druhého cizího jazyka) v rámci terciárního vzdělávání je vyústěním současné koncepce Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR na základě závěrů Rady Evropy, která je postavena na podpoře vícejazyčnosti a začíná se odvíjet již od předškolního věku dítěte. Dále článek objasňuje pojem „vícejazyčnost“ a vysvětluje, jaké cíle jsou u výuky druhého jazyka sledovány. Autorka rekapituluje vývoj výuky cizích jazyků na VŠTE a podává resumé k současné koncepci také v souvislosti s mobilitami studentů. V závěru článku jsou uvedeny vize výuky do budoucna.
In English
The knowledge of foreign languages enriches the mens life, mediates interpersonal relationships, increases its chances in the labor market, allows intercultural communication and contributes to the growth of the personality. The paper deals with the plurilingualism, thus knowledge of more than one foreign language with the aspect of the graduate profile in terms of high school. Teaching of other languages (the second foreign language) in tertiary education is a result of the current conception of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic on the basis of the conclusions of the Council of Europe, which is based on the promotion of plurilingualism and begins to unfold from pre-school age. Further the article explains the concept of "plurilingualism" and explains what goals are monitored for learning of the second language. The author summarizes the development of teaching foreign languages at VŠTE and served resume to the current concept also in relation to student mobility. Finally, the paper ntroduces a vision for the future of teaching.