D 2014

Vícejazyčnost jako integrální součást profilu absolventa VŠTE

ZELINKOVÁ, Kamila

Základní údaje

Originální název

Vícejazyčnost jako integrální součást profilu absolventa VŠTE

Název anglicky

Plurilingualism as an integral part of the graduate profile VŠTE

Autoři

ZELINKOVÁ, Kamila

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Výstupy z učení : sborník příspěvků, od s. 198-204, 7 s. 2014

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-063-2

Klíčová slova česky

vícejazyčnost; dvojjazyčnost; mnohojazyčnost; multilingvismus; plurilingvismus; koncepce výuky cizích jazyků; profil absolventa; Rada Evropy; MŠMT

Klíčová slova anglicky

multilingualism; bilingualism; plurilingualism; the concept of foreign language teaching; graduate profile; Council of Europe; MŠMTí

Štítky

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 5. 3. 2014 11:18, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Znalost cizích jazyků obohacuje život člověka, zprostředkovává a obohacuje mezilidské vztahy, zvyšuje jeho možnosti uplatnění na trhu práce, umožňuje interkulturní komunikaci a přispívá ke vzdělanostnímu růstu osobnosti. Příspěvek se zabývá tzv. vícejazyčností, tedy znalostí více jak jednoho cizího jazyka s aspektem na profil absolventa z hlediska vysoké školy. Výuka dalších cizích jazyků (tzv. druhého cizího jazyka) v rámci terciárního vzdělávání je vyústěním současné koncepce Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR na základě závěrů Rady Evropy, která je postavena na podpoře vícejazyčnosti a začíná se odvíjet již od předškolního věku dítěte. Dále článek objasňuje pojem „vícejazyčnost“ a vysvětluje, jaké cíle jsou u výuky druhého jazyka sledovány. Autorka rekapituluje vývoj výuky cizích jazyků na VŠTE a podává resumé k současné koncepci také v souvislosti s mobilitami studentů. V závěru článku jsou uvedeny vize výuky do budoucna.