D 2014

Vícejazyčnost jako integrální součást profilu absolventa VŠTE

ZELINKOVÁ, Kamila

Basic information

Original name

Vícejazyčnost jako integrální součást profilu absolventa VŠTE

Name (in English)

Plurilingualism as an integral part of the graduate profile VŠTE

Authors

ZELINKOVÁ, Kamila

Edition

1. vyd. České Budějovice, Výstupy z učení : sborník příspěvků, p. 198-204, 7 pp. 2014

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-063-2

Keywords (in Czech)

vícejazyčnost; dvojjazyčnost; mnohojazyčnost; multilingvismus; plurilingvismus; koncepce výuky cizích jazyků; profil absolventa; Rada Evropy; MŠMT

Keywords in English

multilingualism; bilingualism; plurilingualism; the concept of foreign language teaching; graduate profile; Council of Europe; MŠMTí

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 5/3/2014 11:18, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Znalost cizích jazyků obohacuje život člověka, zprostředkovává a obohacuje mezilidské vztahy, zvyšuje jeho možnosti uplatnění na trhu práce, umožňuje interkulturní komunikaci a přispívá ke vzdělanostnímu růstu osobnosti. Příspěvek se zabývá tzv. vícejazyčností, tedy znalostí více jak jednoho cizího jazyka s aspektem na profil absolventa z hlediska vysoké školy. Výuka dalších cizích jazyků (tzv. druhého cizího jazyka) v rámci terciárního vzdělávání je vyústěním současné koncepce Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR na základě závěrů Rady Evropy, která je postavena na podpoře vícejazyčnosti a začíná se odvíjet již od předškolního věku dítěte. Dále článek objasňuje pojem „vícejazyčnost“ a vysvětluje, jaké cíle jsou u výuky druhého jazyka sledovány. Autorka rekapituluje vývoj výuky cizích jazyků na VŠTE a podává resumé k současné koncepci také v souvislosti s mobilitami studentů. V závěru článku jsou uvedeny vize výuky do budoucna.