2014
Vícejazyčnost jako integrální součást profilu absolventa VŠTE
ZELINKOVÁ, KamilaBasic information
Original name
Vícejazyčnost jako integrální součást profilu absolventa VŠTE
Name (in English)
Plurilingualism as an integral part of the graduate profile VŠTE
Authors
ZELINKOVÁ, Kamila
Edition
1. vyd. České Budějovice, Výstupy z učení : sborník příspěvků, p. 198-204, 7 pp. 2014
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-063-2
Keywords (in Czech)
vícejazyčnost; dvojjazyčnost; mnohojazyčnost; multilingvismus; plurilingvismus; koncepce výuky cizích jazyků; profil absolventa; Rada Evropy; MŠMT
Keywords in English
multilingualism; bilingualism; plurilingualism; the concept of foreign language teaching; graduate profile; Council of Europe; MŠMTí
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Changed: 5/3/2014 11:18, Mgr. Václav Karas
V originále
Znalost cizích jazyků obohacuje život člověka, zprostředkovává a obohacuje mezilidské vztahy, zvyšuje jeho možnosti uplatnění na trhu práce, umožňuje interkulturní komunikaci a přispívá ke vzdělanostnímu růstu osobnosti. Příspěvek se zabývá tzv. vícejazyčností, tedy znalostí více jak jednoho cizího jazyka s aspektem na profil absolventa z hlediska vysoké školy. Výuka dalších cizích jazyků (tzv. druhého cizího jazyka) v rámci terciárního vzdělávání je vyústěním současné koncepce Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR na základě závěrů Rady Evropy, která je postavena na podpoře vícejazyčnosti a začíná se odvíjet již od předškolního věku dítěte. Dále článek objasňuje pojem „vícejazyčnost“ a vysvětluje, jaké cíle jsou u výuky druhého jazyka sledovány. Autorka rekapituluje vývoj výuky cizích jazyků na VŠTE a podává resumé k současné koncepci také v souvislosti s mobilitami studentů. V závěru článku jsou uvedeny vize výuky do budoucna.