Detailed Information on Publication Record
2014
Tvůrčí činnost pedagoga jako nedílná součást vzdělávacího a výukového procesu na vysokých školách
SMETANOVÁ, DanaBasic information
Original name
Tvůrčí činnost pedagoga jako nedílná součást vzdělávacího a výukového procesu na vysokých školách
Name (in English)
On Teacher’s Creative Activity as an Integral Part of the Educational on Learning Process in Higher Education Institutions
Authors
Edition
1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení, p. 133-138, 6 pp. 2014
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-063-2
Keywords (in Czech)
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol
Keywords in English
The Strategic Plan for the Scholarly, Scientific, Research, Development, Innovation, Artistic and Other Creative Activities of Higher Education Institutions
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 5/3/2014 11:11, Mgr. Václav Karas
V originále
V tomto článku diskutujeme možnosti jak zcela přirozeně zapojit tvůrčí činnost do práce každého pedagoga v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol. Hodnotíme tvůrčí činnost jako nedílnou součást práce pedagoga, která je důležitá pro kvalitu výukového procesu na vysokých školách.
In English
In this article, we discuss ways to naturally engage creativity to every teacher’s work in accordance with The Strategic Plan for the Scholarly, Scientific, Research, Development, Innovation, Artistic and Other Creative Activities of Higher Education Institutions. We evaluate creative activity as an integral part of the teacher’s work, which is important for the quality of teaching at higher education institutions.