D 2014

Tvůrčí činnost pedagoga jako nedílná součást vzdělávacího a výukového procesu na vysokých školách

SMETANOVÁ, Dana

Basic information

Original name

Tvůrčí činnost pedagoga jako nedílná součást vzdělávacího a výukového procesu na vysokých školách

Name (in English)

On Teacher’s Creative Activity as an Integral Part of the Educational on Learning Process in Higher Education Institutions

Edition

1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení, p. 133-138, 6 pp. 2014

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-063-2

Keywords (in Czech)

Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol

Keywords in English

The Strategic Plan for the Scholarly, Scientific, Research, Development, Innovation, Artistic and Other Creative Activities of Higher Education Institutions

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 5/3/2014 11:11, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

V tomto článku diskutujeme možnosti jak zcela přirozeně zapojit tvůrčí činnost do práce každého pedagoga v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol. Hodnotíme tvůrčí činnost jako nedílnou součást práce pedagoga, která je důležitá pro kvalitu výukového procesu na vysokých školách.

In English

In this article, we discuss ways to naturally engage creativity to every teacher’s work in accordance with The Strategic Plan for the Scholarly, Scientific, Research, Development, Innovation, Artistic and Other Creative Activities of Higher Education Institutions. We evaluate creative activity as an integral part of the teacher’s work, which is important for the quality of teaching at higher education institutions.