2013
Problematika začlenění letectví do systému eu ets a další možnosti řešení snížení produkce emisí CO2 leteckou dopravou
ANDONOV, Alan, Rudolf KAMPF a Michal VILÍMZákladní údaje
Originální název
Problematika začlenění letectví do systému eu ets a další možnosti řešení snížení produkce emisí CO2 leteckou dopravou
Název anglicky
Incorporation of avation in the eu ets systém and other possibilities of reduction of CO2 emission production from the air transport
Autoři
ANDONOV, Alan (203 Česká republika, garant), Rudolf KAMPF (203 Česká republika, domácí) a Michal VILÍM (203 Česká republika)
Vydání
Nová železniční technika, Brno, KPM Consult, a.s. 2013, 1210-3942
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10511 Environmental sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/13:00000370
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
letecká doprava; emise CO2; systém EU ETS; snížení emisí
Klíčová slova anglicky
Air Transport; Emission CO2; ETS System; Emission Reductions
Změněno: 4. 4. 2014 11:28, Věra Kostková
V originále
Letecká doprava tvoří nedílnou součást společnosti 21. Století a přispívá k evropské a globální integraci. Podílí se však bohužel rovněž na změně klimatu. Její podíl na celkových emisích skleníkových plynů je Evropské unii (EU) přibližně 3 %, přičemž většina z nich pochází z mezinárodních letů. Negativní skutečností leteckých emisí je především jejich prudký růst. V letech 1990 až 2004 narostly v EU emise skleníkových plynů z mezinárodních letecké dopravy o 87%. Politická opatření vedla mezitím ke snížení celkových emisí z ostatních odvětví. Odhaduje se, že mezi lety 2005 a 2020 se objem letecké dopravy více než zdvojnásobí a bez zavedení nových politik bude nárůst emisí nadále mařit úsilí vyvíjené v ostatních odvětvích. Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO, International Civil Aviation Organization) v současné době hledá řešení pro efektivní snížení emisí produkovaných mezinárodní leteckou dopravou.
Anglicky
Air transport is an integral part of society in the 21st century and contributes to European and global integration. However, it also contributes to climate change. From 1990 to 2004 grew in the EU greenhouse gas emissions from international air transport by 87%. It is estimated doubling of air traffic between 2005 and 2020. Without the introduction of new policies the increase of emissions will continue and thwart the efforts of other sectors. The International Civil Aviation Organization is looking for the solution of the situation. There is possibility to include aviation to the EU ETS, the four pillar IATA strategy, alternative fuels and more.