BARTUŠKA, Ladislav. Aktivní výukové prvky v komparaci s tradiční formou výuky na vysokých školách (Active learning elements in comparison with the traditional form of teaching at universities). In Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2014, p. 9-15. ISBN 978-80-7468-063-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktivní výukové prvky v komparaci s tradiční formou výuky na vysokých školách
Name (in English) Active learning elements in comparison with the traditional form of teaching at universities
Authors BARTUŠKA, Ladislav.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení, p. 9-15, 7 pp. 2014.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-063-2
Keywords (in Czech) tradiční přednášky; aktivní výukové strategie; interaktivní výuka; Bloomova taxonomie
Keywords in English traditional lecture; active teaching strategies; interactive lecture; Bloom's taxonomy
Tags KDL1
Links CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 19/3/2014 13:59.
Abstract
Příspěvek pojednává o technikách aktivní výuky a jejich užití v klasické přednáškové formě. Příspěvek částečně srovnává výhody zavádění strategií aktivních výukových technik ve Spojených státech amerických, kde byla tato forma výuky přijata za standard, s výukovou formou tradiční přednášky, která je užívána na většině vysokých škol v České republice.
Abstract (in English)
The paper describes the active learning techniques and their use in traditional lectures. The paper compares the benefits of implementing the strategies of active learning techniques in the United States, where it has been accepted as a form of teaching standard, with traditional teaching through lectures, which is used in most high schools in the Czech Republic.
PrintDisplayed: 5/5/2024 15:40