D 2014

Aktivní výukové prvky v komparaci s tradiční formou výuky na vysokých školách

BARTUŠKA, Ladislav

Základní údaje

Originální název

Aktivní výukové prvky v komparaci s tradiční formou výuky na vysokých školách

Název anglicky

Active learning elements in comparison with the traditional form of teaching at universities

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení, od s. 9-15, 7 s. 2014

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-063-2

Klíčová slova česky

tradiční přednášky; aktivní výukové strategie; interaktivní výuka; Bloomova taxonomie

Klíčová slova anglicky

traditional lecture; active teaching strategies; interactive lecture; Bloom's taxonomy

Štítky

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 19. 3. 2014 13:59, Jiřina Hřebečková

Anotace

V originále

Příspěvek pojednává o technikách aktivní výuky a jejich užití v klasické přednáškové formě. Příspěvek částečně srovnává výhody zavádění strategií aktivních výukových technik ve Spojených státech amerických, kde byla tato forma výuky přijata za standard, s výukovou formou tradiční přednášky, která je užívána na většině vysokých škol v České republice.

Anglicky

The paper describes the active learning techniques and their use in traditional lectures. The paper compares the benefits of implementing the strategies of active learning techniques in the United States, where it has been accepted as a form of teaching standard, with traditional teaching through lectures, which is used in most high schools in the Czech Republic.