2013
			
	    
	
	
    Role play and simulation in relation to learning styles
CAHA, Zdeněk and Karim SIDIBEBasic information
Original name
Role play and simulation in relation to learning styles
	Name in Czech
Rolové hry a simulace ve vztahu ke stylům učení
	Authors
CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karim SIDIBE (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 AUSPICIA : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2013, 1214-4967
			Other information
Language
English
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50300 5.3 Education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/13:00000367
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
rolové hry; simulace; výukové metody; styly učení; bipolarita; NLP
		Keywords in English
role play; simulation; teaching methods; learning styles; bipolarity; NLP
		
				
				Changed: 27/3/2014 13:31, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
The teaching methods of role play and simulation primarily occur in teaching for the purpose to liven up rather dull lessons of varioussubjects. Nevertheless, the use of these methodsis not always compatible to every learning style. Some aspects of these techniques may be questionable for students preferring particular learning styles and may even be inappropriate for certain learners. A detailed analysisreveals a relation between learning styles and the teaching methods of role play and simulation. The issue of learning stylesistheoretically analyzed and particular learning styles are compared with the impacts of role play and simulation on the students participating in the lesson. The paper also indicatesthe most efficient use of the teaching techniquesin teaching ofstudents with diverse learning preferences.
				In Czech
Výukové metody rolových her a simulací se používají především z toho důvodu, aby oživily často poněkud jednotvárné hodiny různých předmětů. Nicméně jejich použití není vždy vyhovující pro všechny styly učení. Některé aspekty těchto technik mohou činit studentům, jež preferují specifické učební styly, jisté problémy a dokonce mohou být pro tyto studenty i zcela nevhodné. Podrobnější rozbor ukazuje na detailnější vztahy mezi styly učení a výukovými metodami rolových her a simulací.Je teoreticky rozpracována problematika stylů učení a jednotlivé styly učení jsou porovnány s dopady rolových her a simulací na studenty, kteří se zúčastňují výuky. Článek rovněž naznačuje způsoby, jak je možné co nejefektivněji využít výukové techniky pro práci se studenty preferujícími různé styly učení.