J 2013

Role play and simulation in relation to learning styles

CAHA, Zdeněk and Karim SIDIBE

Basic information

Original name

Role play and simulation in relation to learning styles

Name in Czech

Rolové hry a simulace ve vztahu ke stylům učení

Authors

CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karim SIDIBE (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

AUSPICIA : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2013, 1214-4967

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/13:00000367

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

rolové hry; simulace; výukové metody; styly učení; bipolarita; NLP

Keywords in English

role play; simulation; teaching methods; learning styles; bipolarity; NLP
Změněno: 27/3/2014 13:31, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

The teaching methods of role play and simulation primarily occur in teaching for the purpose to liven up rather dull lessons of varioussubjects. Nevertheless, the use of these methodsis not always compatible to every learning style. Some aspects of these techniques may be questionable for students preferring particular learning styles and may even be inappropriate for certain learners. A detailed analysisreveals a relation between learning styles and the teaching methods of role play and simulation. The issue of learning stylesistheoretically analyzed and particular learning styles are compared with the impacts of role play and simulation on the students participating in the lesson. The paper also indicatesthe most efficient use of the teaching techniquesin teaching ofstudents with diverse learning preferences.

In Czech

Výukové metody rolových her a simulací se používají především z toho důvodu, aby oživily často poněkud jednotvárné hodiny různých předmětů. Nicméně jejich použití není vždy vyhovující pro všechny styly učení. Některé aspekty těchto technik mohou činit studentům, jež preferují specifické učební styly, jisté problémy a dokonce mohou být pro tyto studenty i zcela nevhodné. Podrobnější rozbor ukazuje na detailnější vztahy mezi styly učení a výukovými metodami rolových her a simulací.Je teoreticky rozpracována problematika stylů učení a jednotlivé styly učení jsou porovnány s dopady rolových her a simulací na studenty, kteří se zúčastňují výuky. Článek rovněž naznačuje způsoby, jak je možné co nejefektivněji využít výukové techniky pro práci se studenty preferujícími různé styly učení.