D 2013

Úloha motivace ve výuce

JAROLÍMOVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

Úloha motivace ve výuce

Název anglicky

The Role of Motivation in Teaching

Autoři

JAROLÍMOVÁ, Helena

Vydání

1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, od s. 277-284, 8 s. 2013

Nakladatel

Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-83-61401-88-9

Klíčová slova česky

motivace; výuka; práce; učení se

Klíčová slova anglicky

motivation; teaching; work; learning

Štítky

KCJ3, RDK_1, RDK_2
Změněno: 27. 1. 2014 15:16, Jiřina Hřebečková

Anotace

ORIG EN

V originále

Článek objasňuje několik teorií, které se věnují problematice motivace v různých oborech lidské činnosti. V úvodu podává vysvětlení pojmů „motivace“, „motiv“, „stimul“, „impuls“, „aktivace“, „frustrace“ a „deprivace“. Dále se věnuje otázce vztahů mezi motivací a výkonem a souvztažnost motivace k práci. Hlavní část článku je zaměřena na tyto teorie: ERG teorie (Existence, Realatedness, Growth), jejímž zastáncem byl Clayton Paul Alderfer. Dále představuje Herzbergovu teorii motivace. Jako třetí teorie je uvedena teorie motivace úspěchů od Davida McClellanda, který vidí jako hlavní hybatele veškeré činnosti úspěch, moc, sdružování a vyrovnávání. Vroomova teorie expektace zahrnuje faktory očekávání, prostředky a valence. Poslední teorie vyzdvihuje úlohu spravedlnosti. Jejím představitelem je John Stacey Adams. Článek je věnován úloze motivace jako nejdůležitějšímu faktoru ze všech fází učení. Jak se nabudit a přimět sama sebe či studenty ke každodennímu studiu? Z tohoto důvodu je motivace je velice závažný proces, kterému je třeba se podrobněji věnovat.

Anglicky

Article explains several theories that deal with the issue of motivation in various fields of human activity. The introduction explains the concepts of "motivation", "motif", "incentive", "pulse", "activate", "frustration" and "deprivation". It also discusses the question of the relation between motivation and performance and correlation motivation to work. The main part of the article focuses on the following theory: ERG theory (Existence, Realatedness, Growth) which has been advocated by Paul Clayton Alderfer. It also presents Herzberg's theory of motivation. The third theory is the theory of achievement motivation by David McClelland, who sees as the main driver for all the best of luck, too, matching and balancing. Vroom expectancy theory factors include the expectations, resources and valence. Last theory highlights the role justice. Its leader is John Stacey Adams. The article is devoted to the role of motivation as the most important factor of all phases of learning. How to energize and get yourself or students to study everyday? Therefore, the incentive is very serious process which needs to be further addressed.
Zobrazeno: 29. 12. 2024 02:57