Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{23343, author = {Jarolímová, Helena}, address = {Gliwice}, booktitle = {Language and The Environment : sborník příspěvků}, edition = {1. vyd.}, keywords = {motivation; teaching; work; learning}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Gliwice}, isbn = {978-83-61401-88-9}, pages = {277-284}, publisher = {Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości}, title = {Úloha motivace ve výuce}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 23343 AU - Jarolímová, Helena PY - 2013 TI - Úloha motivace ve výuce PB - Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości CY - Gliwice SN - 9788361401889 KW - motivation KW - teaching KW - work KW - learning N2 - Článek objasňuje několik teorií, které se věnují problematice motivace v různých oborech lidské činnosti. V úvodu podává vysvětlení pojmů „motivace“, „motiv“, „stimul“, „impuls“, „aktivace“, „frustrace“ a „deprivace“. Dále se věnuje otázce vztahů mezi motivací a výkonem a souvztažnost motivace k práci. Hlavní část článku je zaměřena na tyto teorie: ERG teorie (Existence, Realatedness, Growth), jejímž zastáncem byl Clayton Paul Alderfer. Dále představuje Herzbergovu teorii motivace. Jako třetí teorie je uvedena teorie motivace úspěchů od Davida McClellanda, který vidí jako hlavní hybatele veškeré činnosti úspěch, moc, sdružování a vyrovnávání. Vroomova teorie expektace zahrnuje faktory očekávání, prostředky a valence. Poslední teorie vyzdvihuje úlohu spravedlnosti. Jejím představitelem je John Stacey Adams. Článek je věnován úloze motivace jako nejdůležitějšímu faktoru ze všech fází učení. Jak se nabudit a přimět sama sebe či studenty ke každodennímu studiu? Z tohoto důvodu je motivace je velice závažný proces, kterému je třeba se podrobněji věnovat. ER -
JAROLÍMOVÁ, Helena. Úloha motivace ve výuce (The Role of Motivation in Teaching). Online. In \textit{Language and The Environment : sborník příspěvků}. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wy\.zsza Szkoła Przedsiębiorczo\'sci, 2013, p.~277-284. ISBN~978-83-61401-88-9.
|