2013
Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků
JAROLÍMOVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků
Název anglicky
Modern Perception of Methods in Foreign Languages Teaching
Autoři
JAROLÍMOVÁ, Helena
Vydání
1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, od s. 213-219, 7 s. 2013
Nakladatel
Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-83-61401-88-9
Klíčová slova česky
metody ve výuce cizích jazyků; e-learning; pomůcky
Klíčová slova anglicky
methods in teaching foreign languages; e-learning; teaching aids
Změněno: 26. 1. 2014 09:15, Jiřina Hřebečková
V originále
Článek „Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků“ obsahuje rozbor používání různých vyučovacích způsobů, které si kladou za cíl přispívat ke zvýšení efektivity ve vyučování. K této problematice výuky byl vybrán z letního semestru 2013 předmět NJP1 (Německý jazyk první, 1. semestr) na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. V úvodu jsou popsány požadavky na studenta denního a kombinovaného studia, který se zapsal do studia tohoto předmětu. Dále se článek věnuje novému pojetí a metodám a při výuce cizího jazyka. Představuje některé materiály, které se používají k výkladu, procvičování a upevňování nově probírané učební látky a vědomostí. Také se zabývá otázkou způsobu využívání a práce s e – learningovými učebnicemi a jiných podpůrných pomůcek ke zpestření ve vyučování. Obsaženy jsou zároveň i zkušenosti z nového způsobu ověřování znalostí studentů pomocí elektronických testů. V závěrečné části příspěvku jsou shrnuty výsledky schopností a dovedností, které student získal a úspěšnost studenta při absolvování přezkoušení.
Anglicky
The article includes an analysis of the use of different teaching methods which aim to contribute to increased efficiency in teaching. This problem of teaching was selected from the summer semester 2013 Subject NJP1 (German First Language, 1st semester) at the University of Technology and Business in Czech Budejovice. The introduction describes the requirements for full-time students and part-time studies, which enrolled into the study of this subject. Furthermore, the article discusses the new concepts and methods for teaching a foreign language. It represents some of the materials that are used to interpret, practice and discussed the new teaching materials and knowledge. It also addresses the issue of how to use and work - learning textbooks and other assistive devices to liven up the classroom. Included are also the experience of a new way to test students' knowledge using electronic tests. In the final part of the paper summarizes the results of abilities and skills acquired by students and students' success in passing examinations.