2013
Logistika skladových zásob
HAŠKOVÁ, SimonaZákladní údaje
Originální název
Logistika skladových zásob
Název anglicky
Logistics of warehouse stock
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Logi 2013 : sborník příspěvků, od s. 141-153, 12 s. 2013
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-059-5
Klíčová slova česky
ekonomická velikost objednávky; optimální hladina doobjednání; marginální úspory; marginální ztráty
Klíčová slova anglicky
economic quantity order; optimal reorder level; marginal saving; marginal loss
Změněno: 12. 5. 2014 10:58, Mgr. Václav Karas
V originále
Práce se zabývá jedním ze základních úkolů v oblasti logistiky, kterou je najít odpověď na otázku: "V jakém množství je optimální doplňovat zásoby" a "kdy doplňovat zásoby" tak, aby společnost minimalizovala její celkové roční náklady související se skladováním. Odpověď na první otázku dává poměrně přesnou odezvu jak z hlediska jistoty, tak i z hlediska nejistoty. V případě hledání odpovědi na druhou otázku použitá metoda je založena na marginální analýze a opírá se o rozdělení pravděpodobnosti poptávky během dodací lhůty.Teoretické odvození správných odpovědí na výše uvedené problémy jsou demonstrovány na jednoduché logistické případové studie často vyskytující se v praxi.
Anglicky
The paper deals with one of the fundamental tasks of logistics, which is finding the answer to the question: “in what quantity it is optimal to resupply the stock” and “when to resupply the stocks” so that the company minimizes its total annual costs resulting from storage. The answer to the first question gives a fairly accurate response both in terms of certainty and in terms of uncertainty. In the case of the search for the answer to the second question the applied method is based on the marginal analysis and leans on the probability distribution of the demand during the delivery time. The theoretical derivation of the correct answers to the above given problems is demonstrated on a simple logistic case study often occurring in practice.